במהלך חודש אוקטובר נכנס לתוקף חוק שירותי הרכב החדש, שמסיר חסמים רבים בפני יבוא עקיף של רכב חדש לישראל.
מדובר ביבוא שלא מתבצע באמצעות אספקה ישירה מיצרני הרכב, אלא דרך דילרים בחו"ל. זו אמורה הייתה להיות בשורה חשובה מאד עבור יזמים רבים בישראל, שמתכוננים מזה זמן להיכנס לזירת יבוא הרכב החדש. עד כה לא בוצע כל מהלך פומבי וישיר בתחום ולא עלה שום קמפיין, אולם מאחורי הקלעים הזירה בהחלט מתחממת.
כך, למשל, חברת איילון מוטורס, שהייתה חלוצת היבוא המקביל לישראל, השיקה אתר אינטרנט חדש ומשקע ובו היא מציעה לא פחות מחמישה מותגים ביבוא מקביל. עדיין לא פורסמו מחירים ומועדי אספקה, אך המבחר מכובד וכולל דגמים שלא הגיעו הנה עד כה.
ברשימת העולות החדשות ניתן למצוא, למשל, את דודג' צ'ארג'ר החדשה, שמוצעת ללקוחות ישראליים בגרסה שמצוידת במנוע ה- V6 המוכר של קבוצת קרייזלר, עם נפח של 3.6 ליטר, הספק של 292 כ"ס ותיבה אוטומטית בת 8 מהירויות עם אפשרות לשליטה ידנית דרך ההגה. הרכב מיובא ברמת אבזור גבוהה שכוללת בין השאר גג חשמלי, מערכת קול פרימיום, מערכת מולטימדיה מתוחכמת, חישוקי 18 אינץ' ועוד. בנוסף, מציע האתר שלל דגמים מבית מרצדס, פורד, לינקולן ועוד.
במקביל עברו ממש לאחרונה תקינה בישראל, לקראת יבוא מקביל, גם כמה שחקנים מוכרים מהעבר כמו המיניוואן טויוטה סיינה, ששווק בישראל ב-2015 ויבואו נקטע, לצד מכונית הפאר טויוטה "אוואלון" בגרסה היברידית. בענף ממתינים כיום למהלכי שיווק רשמיים, שיחלו קרוב לוודאי בקרב "יבואנים זעירים" שמורשים לייבא עד כ-20 מכוניות חדשות בשנה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.