בעקבות בקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה נגד חברת הלוויין yes ב-2013, בגין "החשכת" ערוץ 5 פלוס ללקוחות החברה תוך הצגת שקופית המפנה את צופי yes לשירות הלקוחות, היא תפצה 155 אלף לקוחות בהטבה בשווי של 90 שקל ללקוח.
היום (א') הודיעה בזק, החברה-האם של yes, כי בית המשפט אישר ב-3 בנובמבר הסדר פשרה, לפיו החברה תעניק לכלל הלקוחות שנותקו הטבה בשווי כולל של 14 מיליון שקל.
במרכז התביעה נטען כי חברת הלוויין ניתקה באופן שרירותי אלפי לקוחות מערוץ 5 פלוס במטרה לדגום את שיעורי הצפייה של הערוץ, וחיברה חזרה רק לקוחות שפנו אליה כדי שתחבר אותם בחזרה, תוך שהיא ממשיכה לגבות תשלום על הערוץ מלקוחות שלא פנו אליה.
לפני כשנה, היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, יהודה וינשטיין, הגיש לבית המשפט המחוזי מרכז את התנגדותו להסדר הפשרה לפיו לקוחות yes יזכו להטבות במקום פיצוי כספי, וטען כי קיים פסול בהערכת שווי הפשרה בהתאם לעלותה ללקוח (בעוד עלותה לחברת yes נמוכה יותר).
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.