בניתם אתר מסחר אלקטרוני (E-Commerce) מדהים, עם אלפי מוצרים, השקעתם בעיצוב ובאפיון, עשרות אנשים עובדים מסביב לשעון כדי שהאתר יעבוד בצורה הכי טובה... "באלק פריידי" וחברו "סייבר מאנדיי" כבר ממש מעבר לפינה, ואתם חוששים שלא מספיק אנשים מגיעים אליכם, שדווקא האתר שלכם לא יהיה חלק מחגיגת המכירות הגדולה של נובמבר. מה עושים?
הבעיה הזו מציקה לאתרי E-Commerce רבים בתחילת דרכם, אבל לא רק להם. המפתח להגדלה משמעותית של התנועה לאתר, לאורך זמן ולא רק על-ידי פרסום במדיה, הוא אופטימיזציה של האתר עבור מנועי חיפוש, או באנגלית - E-Commerce SEO.
למה SEO חשוב לאתרי E-Commerce?
מחקרים מראים כי 44% מהאנשים שמחפשים לקנות מוצרים ברשת מתחילים את החוויה שלהם במנוע חיפוש כלשהו. כ-26% מההזמנות באתרי E-Commerce מתחילות מתנועה אורגנית ממנועי חיפוש. כלומר, ללא אופטימיזציה עבור מנועי חיפוש, אתרי E-Commerce מפספסים גולשים רבים בשלבים קריטיים של המסע הצרכני שלהם.
בכתבה זו ניתן לכם הצצה ל-6 טעויות אופייניות שנתקלנו בהם באתרי מסחר אלקטרוני - אבל לצידן גם טיפים כיצד לפתור אותן, ובכך להגדיל את הסיכויים שתופיעו במיקומים גבוהים בגוגל כשמשתמשים מחפשים את המוצרים שאתם מוכרים.
1. כתבו תיאורים ארוכים למוצרים שלכם - אל תשמשו בתיאור של היצרן!
מפתיע לראות שבהרבה אתרי E-Commerce אין תיאור למוצרים, או שיש תיאור קצר מאוד. מעבר לתועלת ה-SEO הברורה (מנועי חיפוש מעדיפים דפים עם הרבה תוכן), זה גם האינטרס שלכם כבעלי האתרים שללקוחות שמגיעים לאתר שלכם יהיה כמה שיותר מידע על המוצר, ושהם לא יילכו לאתרים אחרים לחפש תשובות שהם לא מוצאים באתר שלכם.
טעות נוספת שבעלי אתרים עושים היא לעשות "העתק-הדבק" לתיאור המוצר מהאתר של היצרן, מה שעשוי ליצור בעיה של תוכן משוכפל.
הטיפ שלנו: כתבו תוכן מקורי בעצמכם או שלמו לכותב/ת תוכן - זה שווה את הכסף. כמה תוכן זה מספיק? כלל-האצבע הוא שכמה שיותר יותר טוב, אבל 400-500 מלים הן התחלה טובה. הקפידו מהיום הראשון על תרבות ארגונית של יצירת דפי מוצרים עם הרבה תוכן.
2. שמרו על מבנה אתר מסודר
רוב בעלי האתרים יוצרים קשר עם מומחי SEO רק בשלב מתקדם של העבודה על בניית האתר, ברוב המקרים כשהאתר כבר כמעט מוכן או אפילו באוויר. התוכן כבר נוצר, קטלוגי מוצרים הוכנסו, גוגל כבר סרק ואינדקס, לקוחות כבר מגיעים מערוצים אחרים (מודעות ממומנות, פרסום במדיה המסורתית)... להתחיל לעבוד עכשיו ולבצע שינויים? בלגן.
עם זאת, ללא מבנה URL מסודר, דפים פנימיים באתר מתחרים זה בזה, וגוגל לא יודע להחליט איזה דף הוא הרלוונטי, מה שמחליש את האתר כולו. בנוסף, האתר בדרך-כלל יוצר תוכן משוכפל, מה שגורר עונשים מצד מנועי חיפוש.
הטיפ שלנו: תנו לאנשים שמעצבים לכם את האתר, מאפיינים אותו ונותנים לו פתרון SEO לשבת ביחד מהרגע הראשון ולשתף פעולה. התוצאה תהיה אתר אופטימלי, שלרוב נוח יותר ללקוחות שלכם לנווט בו.
3. זהו גורמים באתר שלכם שעלולים ליצור תוכן משוכפל
כאשר מנועי חיפוש מזהים שיש לכם באתר דפים עם תוכן זהה, הם מסווגים זאת כניסיון שלכם לעשות מניפולציה עליהם במטרה לעלות בדירוג בביטויים שונים. במקרים רבים מנועי החיפוש "יענישו" את האתר ויורידו אותו בדירוגים.
רוב אתרי ה-E-Commerce מייצרים דפים כפולים בלי לשים לב - איך? נגיד שיש לכם אתר שמוכר נעליים. בכל פעם שלקוח בוחר פרמטר כמו מידה, צבע, סוג וכו', האתר מייצר דף שכולל את הפרמטרים הללו. אם גוגל סורק את האתר שלכם במצב הזה, הוא הולך להבין את זה כהמון תוכן משוכפל.
הטיפ שלנו: לפני שהמתכנתים מתחילים לכתוב את הקוד לאתר שלכם, ודאו שהוא מודעים לפוטנציאל התוכן המשוכפל שאתרי E-Commerce יכולים ליצור ואיך לפתור את הבעיות הללו. למשל, חשבתם פעם על זה שחלק מהמוצרים הנמכרים אצלכם מופיעים תחת כמה קטגוריות? מוצר בקטגוריית כלי מטבח המשויך גם לקטגוריית המבצעים לפעמים, ויש לוודא שנושאים כאלה לא יצרו בעיה של כפילות תכנים, גם אם למראית-עין, ולהגדיר נכונה את מבנה כתובות ה-URL של האתר, את ה-Breadcrumbs ואת התגים הקנוניים המוטמעים בו.
4. תנו לגולשים לכתוב ביקורות
רוב האנשים שניגשים לקנות מוצר באינטרנט, מחפשים ביקורת על המוצר לפני שהם מחליטים לבצע רכישה. לכן, אם אין אופציה להשאיר ביקורת על המוצרים בחנות שלכם - אתם מפספסים נתח קונים ענק.
ולמה זה חשוב ל-SEO? כל ביקורת גם מוסיפה לאתר שלכם תוכן, שהוא איכותי ומקורי, ועוד בחינם. בנוסף, עמוד המוצר נשאר חי ורענן, מה שעוזר למנועי חיפוש להבין שהדפים שלכם רלוונטיים.
הטיפ שלנו: אפשרו השארת ביקורות על-ידי הקונים באתר שלכם ובצעו בקרת איכות מדי פעם - קראו את התגובות ובדקו אם הלקוחות שלכם כתבו משהו שרצוי שתוסיפו לתיאורי המוצר שכתבתם, מה שיקל על תהליך הקנייה ויוסיף עוד תוכן לעמוד.
5. הקלו על המשתמשים לנווט באתר שלכם
אתרים רבים נתקלים במהירות בבעיות של סרבול ובעייתיות של ניווט באתר, עקב עומס המוצרים. אם קשה למשתמשים שלכם לנווט באתר, אז גם קשה למנוע החיפוש שסורק אותו לנווט בו ולקרוא כמו שצריך את הקטגוריות והמוצרים. תכנון אסטרטגי של מבנה האתר והיררכיית הקטגוריות יפתור את הבעיה הזו וישפר את חוויית המשתמש, כמו גם את הסיכוי שמנועי חיפוש יסרקו את האתר שלכם כהלכה.
הטיפ שלנו: ודאו שכל דף באתר שלכם נמצא במרחק מקסימלי של 3 קליקים מדף הבית. בנו את האתר בצורה היררכית והגיונית, כך שיהיה קל לנווט בו גם כמנהל האתר שמזין מוצרים וגם כמשתמש שמחפש לקנות. ודאו שהאתר כולל "פירורי לחם" (Breadcrumbs) שמציגים את ההיררכיה של האתר באופן ויזואלי ומאפשרים למשתמשים לנווט אחורה, לעמודי קטגוריה.
6. השתמשו בטכניקות SEO מסורתיות
כמו בכל אתר, חשוב לבצע מחקר מילים ולבסס את דפי המוצרים ואת דפי הקטגוריות שלכם על מילות מפתח בעלות נפחי חיפוש במנועי החיפוש.
הכלי הכי בסיסי בנושא הזה הוא מתכנן מילות המפתח של גוגל, שבו ניתן לראות נפחי חיפוש חודשיים לכמעט כל מילה שתחפצו. אם אתם בונים על אתר בינלאומי באנגלית, שווה לכם גם לבדוק את Keyword Tool Dominator - כלי שנותן לכם את כל הקטגוריות וההשלמות האוטומטיות מאמזון. אין צורך לציין שאם אמזון בחרו לעשות משהו בתחום ה-SEO, זהו כלל זהב לכל מי שפועל בתחום זה.
אופטימיזציה למילות המפתח בדפי המוצר עצמם גם היא חשובה מאוד; כאמור, חשוב שיהיה הרבה תוכן בדף עצמו. לזה יש גם להוסיף מולטימדיה כמו תמונות וסרטונים, וכן חשוב לשלוט ב-Title וב-Description של הדף כפי שהוא יוצג בדף התוצאות של מנועי החיפוש.
הטיפ שלנו: אם יש לכם מוצרים שכבר עלו, חזרו אליהם ובצעו אופטימיזציה לכל התוכן בדף וכן ל-Title ול-Description שלהם. אם אתם רואים שאין הרבה תנועה למוצר מסוים, השתמשו במתכנן מילות המפתח ובצעו בדיקה. יכול להיות שאתם לא משתמשים במילת המפתח המתאימה!
בונוס: פזרו מילים תומכות שירחיבו את מעגל החיפושים, כמו "זול" (אם אתם מציעים את המוצר בזול), "משלוח חינם" (אם אתם מציעים משלוח חינם), "מחיר" וכו'.
■ הכותב הוא מנהל SEO ביוניברסל מקאן דיגיטל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.