רשתות וחברות מזון זכו במכרז שפרסם משרד הכלכלה ליבוא גבינה צהובה לישראל ללא מכס לשנת 2017. מדובר במכסה של 5,500 טון שתתחלק בין הרשתות שופרסל, אושר עד ורמי לוי שיווק והשקמה ובין החברות ויליפוד, סיימן מוצרי תמיר ונטו.
יאיר שירן, יו"ר ועדת מכסות במשרד הכלכלה, מסר כי המחירים לצרכן שהציעו הזוכים נמוכים ב-20% בהשוואה למחירי הגבינה הצהובה במעדנייה, וזולים ב-30% ויותר ממחירי הגבינה הצהובה הארוזה במדף.
רשת אושר עד הציעה את המחיר הנמוך ביותר לגבינה צהובה במדף - 35 שקל לק"ג. רמי לוי שיווק השקמה הציעה מחיר גבוה מעט יותר - 36 שקל לק"ג, ואילו החברות ויליפוד, נטו וסיימן הציעו מחיר של 42 שקל לק"ג.
במוצרי מעדנייה, רשת רמי לוי הציעה את המחיר הנמוך ביותר - 30 שקל לק"ג, וילי פוד ושופרסל הציעו 32 שקל לק"ג, ואילו מוצרי תמיר ונטו הציעו 34 ו-35 שקל לק"ג, בהתאמה.
הגבינה הצהובה הנמכרת במעדנייה נמצאת בפיקוח מחירים. כך, מחיר ק"ג גבינת הגלבוע וגבינות דומות לה עומד על 39.2 שקל לק"ג, ואילו מחיר גבינת העמק וגבינות הדומות לה עומד על 41.3 שקל לק"ג. מחירי הגבינה הצהובה במדף אינם נמצאים בפיקוח מחירים.
שר האוצר, משה כחלון, אמר היום (א') כי "החידוש המשמעותי השנה הוא שפתחנו במקביל שני מסלולי תחרות ליבוא גבינות קשות במסגרת המכסות הפטורות ממכס: מסלול לגבינות במעדנייה ומסלול חדש לגבינות באריזה קמעונאית,הנמכרות על המדפים. כתוצאה מכך, אנו מצפים שהישגים אליהם הגענו בשנה האחרונה בהגברת התחרות ובהפחתת מחירים בגבינה צהובה הנמכרת במעדניות, ישוכפלו גם לתחרות והפחתת מחירים של גבינות צהובות הנמכרות באריזות על המדפים".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.