בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת עם נטייה לירידות

בורסת גרמניה עלתה, בעוד בריטניה וצרפת ירדו ■ נעילה מעורבת באסיה - בורסת הונג-קונג ירדה, ובורסות יפן וסין עלו ■ סוף ה"טראמפ ראלי"?

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

בורסות אירופה ננעלו היום (ו') במגמה מעורבת ביומו האחרון של שבוע המסחר העולמי, בהמשך למגמה דומה במסחר באסיה מוקדם יותר. בורסת גרמניה עלתה, בעוד בריטניה וצרפת ירדו. המסחר בוול סטריט מתנהל כעת במגמה מעורבת, לאחר שרשם ירידות בפתיחה. בשוק עדיין אי ודאות באשר להשפעתו של הנשיא הנבחר דונלד טראמפ על הפיננסים. 

 

האג"ח הממשלתיות רושמות את השבוע הגרוע ביותר שלהן מאז 2009, כשיותר מטריליון דולר נמחקו השבוע מערכן - אירוע שקרה רק פעם אחת נוספת בשני העשורים האחרונים. הדולר, מנגד, מתחזק במסחר מול המטבעות המרכזיים.  

מניות הביטוח והבנקאות בלטו במסחר באירופה. בשוק מאמינים כי הנשיא האמריקאי הנבחר טראמפ ייטיב עם מניות הסקטורים האלה, עם עליית האינפלציה והתשואות. 

מניות הפארמה, ש"חגגו" את הפסדה של הילארי קלינטון, נסחרו בתנודתיות לאחר שטראמפ רמז כי ככל הנראה הוא יבטל את "אובמקר", הרפורמה של הנשיא היוצא במערכת הבריאות, ולכן המשקיעים לא יודעים מה יקרה לסקטור.

בנוסף באירופה, השפעות הברקזיט עדין מורגשות כשמחוקקים בבריטניה אמרו כי יתנגדו במו"מ המחודש לאחר שנודע כי ייתכן ובריטניה תיאלץ לקבל אישור פרלמנטרי לתחילת מהלך היציאה מהאיחוד האירופי. 

אסיה מעורבת

בורסות אסיה ננעלו היום במגמה מעורבת, כשברקע תשואות האג"ח הממשלתיות מטפסות מעל 2%. בורסת הונג-קונג ירדה, ובורסות יפן וסין עלו במסחר. 

 

בשווקים המתפתחים מקבלים בדאגה את בחירתו של טראמפ, ושוקי המניות בהן יורדים. החשש הוא מפעולות של טראמפ לעידוד הכלכלה המקומית על חשבון יבוא מהשווקים האלה. מדד MSCI של השווקים המתעוררים יורד ב-1.5% ונסחר בשפל של ארבעה חודשים מאז ההודעה על היבחרו של טראמפ.

מחיר הנפט יורד היום 0.3% מתחת ל-45 דולר לחבית. אמש מחירי הזהב השחור ננעל בירידות לאחר שסוכנות האנרגיה הבינלאומית (IEA) דיווחה כי באוקטובר עלתה תפוקת הנפט של מדינות קרטל אופ"ק לשיא חדש - 33.83 מיליון חביות ביום. העלייה, לדברי ה-IEA, נבעה מהתאוששות התפוקה בניגריה ולוב, בצד הגברת תפוקה בעיראק.

מדדי וול סטריט סגרו אמש במגמה מעורבת שבין עלייה של 1.2% בדאו ג'ונס לשיא חדש, לירידה של 0.8% של הנאסד"ק. מניות התעשיה הגדולות עלו, ומאידך נרשמו ירידות במניות הטכנולוגיה הגדולות.