לפני כשנה פורסם ב"ניו-יורק טיימס" תחקיר מקיף על נהלי העבודה הקשוחים שנהוגים בחברת המסחר המקוון אמזון. בתחקיר, גוללו העובדים את נהלי העבודה הקשוחים שזכו לכינוי "משחקי הרעב". כעת, פורסם באתר "Geekwir" כי אמזון שוקלת להקל מעט את הנהלים הקשוחים.
אמזון נוקטת בשיטה לבקרת העובדים במסגרתה היא מעודדת עובדים לתת ביקורת על עמיתיהם ואף מעודדת אותם "להלשין" על עובדים שאינם עושים עבודתם נאמנה ולתת להם ציון נמוך במערכת הביקורת הממוחשבת. העובדים שמקבלים ציונים נמוכים במשך תקופה מסוימת, מפוטרים באופן מיידי. הרעיון מאחורי מערכת הביקורת הנוקשה הוא להשאיר בחברה רק עובדים שהפרודוקטיביות שלהם גבוהה. השיטה הקשוחה לבקרת עובדים הפכה להיות נפוצה בקרב חברות ענק בשנות ה-80' כאשר חברת ג'נרל אלקטריק אימצה אותה בחום.
בראיון לאתר "Geekwire", גורמים באמזון טענו כי החברה שוקלת לערוך שינוים במערכת בקרת העובדים ולהוריד את "החלק הגרוע ביותר שלה". דובר אמזון אישר את הדברים מאוחר יותר בראיון לאתר "ביזנס אינסיידר" ואמר כי בכוונת החברה להשיק מערכת בקרה חדשה בשנה הבאה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.