חברת התוכנה סומוטו, שפועלת בשיווק באינטרנט, פרסום בווידאו ובמובייל ושירותי הפצה של תוכנות ואפליקציות, פרסמה היום תוצאות חזקות לרבעון השלישי של 2016. לפני כחודש פרסמה החברה תוצאות ראשוניות לרבעון וכעת פרסמה את הדוחות הרשמיים.
בשורה העליונה הציגה סומוטו, שביצעה מספר שתי רכישות אסטרטגיות השנה, הכנסות של 11.6 מיליון דולר ברבעון האחרון, קפיצה של 87% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי ברבעון הסתכם ב-2.4 מיליון דולר, עלייה של 207% בהשוואה לרבעון השלישי של 2015.
עוד דיבידנד
הרווח התפעולי לפני הפחתות (EBITDA) הסתכם ברבעון ב-3.7 מיליון דולר, עלייה של 94% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה רשמה סומוטו רווח נקי של 1.6 מיליון דולר ברבעון לעומת איזון ברבעון המקביל אשתקד.
בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה סומוטו עלייה של 42% בהכנסות לרמה של כ-32.6 מיליון דולר, בעוד הרווח הנקי שלה הסתכם בכ-5.3 מיליון דולר, עלייה של 78% לעומת התקופה המקבילה ב-2015. בהתאם למדיניות החברה, תחלק סומוטו דיבידנד בהיקף של מיליון דולר לבעלי מניותיה במהלך הרבעון הרביעי, כך שסך הדיבידנדים השנה יסתכם ב-2 מיליון דולר.
תזרים המזומנים השוטף הסתכם בתשעת החודשים הראשונים של השנה ב-4.8 מיליון דולר. נכון לסוף הרבעון השלישי, עמדה יתרת המזומנים שלה על 10.6 מיליון דולר והונה העצמי הסתכם ב-31 מיליון דולר. שווי השוק של סומוטו, שמניותיה נסחרות בתל-אביב, הגיע ל-192 מיליון שקל לאחר שמניית החברה קפצה ביותר מ-140% בשנה האחרונה.
תוכניות למספר רכישות ב-2017
לגבי הרבעון הנוכחי, הרביעי, מעריכה הנהלת החברה, אותה מוביל בן גירון, כי הכנסותיה יסתכמו בטווח של 17-18 מיליון דולר והרווח לפני הפחתות יסתכם ב-4.6-5.1 מיליון דולר. בכל השנה צפויות הכנסות החברה להסתכם בכ-50 מיליון דולר.
גירון ציין כי "אנו ממשיכים להשקיע מאמצים במטרה להשלים עסקאות רכישה נוספות במהלך שנת 2017, תוך התמקדות בעיקר בתחומי פעילות המשיקים לפעילותינו העסקית ואשר יאפשר לנו לחזק את יתרונותינו בתחום השיווק המקוון. אנו פועלים על מנת לבסס תחום פעילות נוסף על תחומי הפעילות בהם אנו פועלים כיום וזאת דרך מיזוגים ורכישות. בקשר עם האמור, אנו פועלים באופן שקצב ההכנסות שלנו יגיע לכ-100 מיליון דולר בשנה במהלך שנת 2017".
סומוטו הונפקה בבורסה ב-2013 לפי שווי של כ-135 מיליון שקל אחרי הכסף. בעלי השליטה בסומוטו הם גירון, יעקב טננבוים, סול צבי ואיל יעקב, ויו"ר החברה הוא שוקי אברמוביץ', לשעבר מנכ"ל כלל פיננסים. החברה, כאמור, ביצעה שתי רכישות חשובות ב-2016, כשבתחילת השנה קנתה את חברת הפרסום בווידאו טרסר בכ-14 מיליון שקל ובאוגוסט קנתה את מימ וידאו (MV) ב-3.5 מיליון דולר ועוד 9.5 מיליון דולר, בתלות בעמידה ביעדים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.