הניסוי מתרחב, ואופנועים וקטנועים יורשו לנסוע בכל נתיבי התחבורה הציבורית, נתצים, בתחומי העיר תל אביב. נזכיר כי פיילוט בו הותרה נסיעה של רכב דו גלגלי בשני נתצים בתל אביב, ברחובות אבן גבירול ודרך נמיר, נערך בחצי השנה האחרונה.
כעת, כפי שמציינים במשרד התחבורה, התברר כי ההסדר החדש לא שינה באופן מהותי היווצרות קונפליקטים בין אופנועים ומשתמשי דרך אחרים, וכי החוקרים לא זיהו בעיות מיוחדות גם בעת עצירת כלי התחבורה ציבוריים בתחנות, בעת העלאת נוסעים והורדתם.
מתוצאות הניסוי עולה כי עד 25% ממשתמשי הנתצים היו כלים דו גלגליים, וכי הורגש שיפור קל בתנועת כלים אלו עקב השימוש בנתצ. שר התחבורה ישראל כץ מוסיף כי בכוונתו להרחיב את אישור הנסיעה בנתצים לכלי רכב דו גלגליים באזורים נוספים בארץ, לאחר תקופת מבחן נוספת, לתקוותו מוצלחת, כך לשון ההודעה.
את הפיילוט הובילו המדען הראשי של משרד התחבורה וצוות חוקרים מהטכניון, והרחבתו אושרה בוועדת הניסויים של משרד התחבורה, והוא נעשה בתיאום עם עיריית תל אביב.
חשוב לציין כי על אף שההחלטה לאפשר נסיעה בנתצים כבר התקבלה, הלכה למעשה אסורה נסיעה בנתצים. נסיעה שכזו תותר בזמן הקרוב, כפי שמסבירים במשרד התחבורה, אך הם אינם יודעים לציין מתי יעשה כן.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.