מדוע המים המינרלים בישראל נמכרים לצרכן במחיר כפול ויותר ממחירם במדינות אירופה? נראה שאפשר למצוא את התשובה בדו"ח הכספי של חברת קרור החושף את הרווחיות האדירה של חברת המים המינרלים עין גדי, שקרור מחזיקה במחצית ממניותיה באמצעות חברת המשקאות יפאורה-תבורי. במחצית האחרת מחזיק קיבוץ עין גדי.
מכירותיה של עין גדי עלו בתשעת החודשים הראשונים של השנה ב-4.4% והסתכמו ב-84.3 מיליון שקל - אבל רווחי החברה עלו בשיעור חד הרבה יותר: הרווחיות הגולמית של החברה זינקה ב-13.8% והסתכמה בכ-53 מיליון שקל. בהתאם, שיעורה מהמכירות עלה מ-57.7% ל-63%, שיעור רווחיות גבוה במיוחד גם בהשוואה לכלל מותגי המזון והצריכה. לצורך הדוגמא, הרווחיות של רשתות השיווק הגדולות בישראל עומדת על 22%-25%.
חברת המים המינרלים עין גדי, כמו יתר חברות המים המינרלים, עוסקת בהפקה ושיווק של מים ממעיינות עין גדי - משאב טבע של המדינה וכלל תושביה.
העובדה הזאת לא מונעת מעין גדי למכור לרשתות השיווק את המים במחיר הגבוה פי 2.5-3 מעלות ההפקה שלהם. כך ולדברי קמעונאי, החברה מוכרת לרשתות שישיית מים מינרלים במחיר של 7-8 שקל פלוס מע"מ. כאשר החברה גובה 8 שקל, המשמעות היא שחמישה שקלים מתוכם הם הרווח ו-3 שקלים בלבד הם העלות.
העלייה החדה ברווחיות הגולמית באה לידי ביטוי בשורה האמצעית כאשר הרווח התפעולי של החברה זינק בתשעת החודשים הראשונים של השנה בשיעור חריג של כ-70% - מרווח תפעולי של 7 מיליון שקל, לרווח תפעולי של 11.9 מיליון שקל.
הרווחים האלה התגלגלו ישירות מהארנק שלנו לכיסם של בעלי המניות, כאשר את השורה התחתונה חתמה עין גדי עם רווח נקי של 9 מיליון שקל - זינוק של 76%.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.