הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר, תוקפת את חברות הביטוח ש"נמצאות בתקופת האבן" בחזית הדיגיטלית, בגלל "שמרנות החברות; הגיבנת הגדולה של מערכות המידע והתפעול המיושנות שבידן; ובגלל שהלקוח של החברות הנו סוכן הביטוח", ומצהירה, לא בפעם הראשונה, כי "העולם משתנה" וכבר "רואים התפתחויות חדשות שיאתגרו את החברות הקיימות".
בשל כך, ובין היתר, היא שבה והבהירה כי מבחינתה הפתרון טמון גם בעידוד גופים חדשים שייכנסו לענף באמצעות כלים דיגיטליים, שיזכו ממנה להקלות: "אנו עמלים בימים אלה במלוא המרץ על הסרת החסמים המונעים כניסתם של שחקנים חדשים לתחומי החיסכון והביטוח, ואף שוקלים לתת הקלות משמעותיות בדרישות ההון של גופים המאמצים תפיסה דיגיטלית מלאה ומודלים חדשניים לניהול הסיכון הביטוחי". סלינגר הוסיפה כי "אם חברות הביטוח הקיימות לא ייערכו לעולם הדיגיטלי החדש, הן עלולות להיווכח שהעולם לא מחכה להן". לאמירות אלה עלולה להיות השפעה על שוק הביטוח כמו גם על ההון של החברות הפועלות בתחום.
לאחרונה פרסמה הממונה את החזון הדיגיטלי שלה, שבמסגרתו הצהירה כי תיתן הטבות לחברות שיאמצו ויביאו לשוק בשורה דיגיטלית חדשנית, תוך שעתה היא מצהירה, כי "השינויים האלה הם הכרח מציאותי בעולם שבו אנו חיים", כשהם כבר קורים ו"הם תוצאה של הבנה, של גורמים בתעשייה ושל יזמים, כי לא ניתן להמשיך לעבוד לפי המודלים הישנים. הגיעה שעתה של תעשיית הביטוח לעלות על הרכבת". עתה, לדבריה, "ענף הביטוח בנוי טלאים על טלאים, עבודה רבה בנייר וללא מיכון של תהליכים".
לפני ימים אחדים אמרה סלינגר בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס", בין היתר, כי הרשות פועלת ל"הסרת החסמים המונעים כניסת שחקנים חדשים עם מודלים חדשניים לתחומי החיסכון והביטוח... מה שטוב למדינת ניו יורק יכול להיות בהחלט גם טוב לישראל".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.