חברת אלקטרה מוצרי צריכה (אמ"צ) מוכרת את רשת אייס לקרן קדמה לפי שווי של 190 מיליון שקל. כך דיווחה היום (ה') החברה לבורסה. הרכב השווי כולל תמורה בסך של 145 מיליון שקל, עבור הפעילות וכן נטילת התחייבויות על ידי קרן קדמה עבור ההון החוזר נטו המוערכות על ידי החברה בסך של כ-45 מיליון שקל. עם השלמת העסקה צפויה אמ"צ לרשום בגינה רווח לפני מס של כ-95 מיליון שקל.
ההחלטה למכור את רשת ה"עשה זאת בעצמך" היא חלק מאסטרטגיה שמוביל מנכ"ל אמ"צ, זאב קלימי לצמצם את הפעילות הקמעונאית של החברה, לצאת מתחומים שאינם בליבת פעילותה ולחזק את פעילות התעשייה של החברה במגזר המזגנים, האחראי לעיקר המכירות והרווח.
לדברי קלימי, "במשך השנים האחרונות, הצהרנו בעקביות, כי אייס איננה תואמת את נכסי הליבה של אלקטרה מוצרי צריכה, ואמרנו כי כאשר תגיע העת הנכונה לכך - נעביר את הבעלות ברשת לגורם עסקי, שהרשת תתאים יותר לאסטרטגיה העסקית שלו".
אמ"צ רכשה את רשת אייס בתחילת 2012, לאחר שהחברה שהייתה בשליטת גאון אחזקות ושלמה זבידה, צברה חובות של 450 מיליון שקל ונקלעה להקפאת הליכים. אמ"צ שילמה על אייס 129 מיליון שקל, לאחר תהליך התמחרות מול גורמים אחרים שהביעו רצון לרכוש את הרשת.
רשת אייס, המונה כיום 30 סניפים, פועלת בתחום עיצוב הבית ואחזקתו, וכחלק מפעילותה היא מחזיקה גם ברשת אוטו דיפו, הפועלת בתחום המוצרים לרכב ומפעילה 18 סניפים. להוציא שני סניפים, כל יתר סניפי אוטו דיפו פועלים בצמוד לסניפי אייס.
אייס חתמה את תשעת החודשים הראשונים של השנה בשיפור ברווחים. מכירות הרשת צמחו בתקופה זו ב-0.3% והסתכמו ב-423 מיליון שקל, לעומת מכירות של 422 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח התפעולי נסק ב-52% והסתכם ב-27.8 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 18.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2015. בהתאם, שיעור הרווח התפעולי עלה מ-4.3% לשיעור של 6.5%.
לדברי קלימי, "שווי העסקה הושג לאור יישום מוצלח של תכנית ארגון מחדש בשורות הרשת בשנים האחרונות, שכללה צמצום שטחי מסחר, הפחתת עלויות תפעול, שיפור תנאי הסחר והשירות ללקוח, וגיבוש אסטרטגיה שיווקית חדשה. לשמחתנו, תכנית הארגון מחדש הביאה את אייס לרמות צמיחה ורווחיות גבוהות, שהקדימו משמעותית את לוחות הזמנים המתוכננים, ולאור זאת החלטנו לממש את אחזקותינו ברשת בעיתוי הנוכחי. אני מאמין שקרן קדמה תמשיך להוביל את אייס לשיאים חדשים.
אמ"צ ממשיכה לפעול לאיתור מנועי צמיחה חדשים, שיתמכו בהמשך תהליכי הצמיחה שלה בשנים הבאות".
המהלך למכירת אייס נעשה במקביל למהלכים אחרים שמוביל קלימי. מצד אחד הוא מצמצם כאמור פעילות קיימת ומצד שני פועל ליצירת מנועי צמיחה חדשים ובראשם המהלך לרכישת גולן טלקום.
מהלך זה מצטרף לעסקה שעליה חתמה לאחרונה אמ"צ לרכישת השליטה בחברת אלפא, שהינה המפיץ בישראל וברשות הפלשתינאית של מותג הסלולר וואווי (Huawei).
במגזר הקמעונאות מפעילה אלקטרה את הרשתות מחסני חשמל, שקם אלקטריק וסנסור. בשנתיים האחרונות סגרה החברה 30 סניפים - רובן ברשת שקם אלקטריק, שנחשבת למותג החלש מבין השלוש - והיא מפעילה כיום 60 סניפים בלבד. במקביל היא השיקה אתר סחר למכירת מותגי הקבוצה, בשאיפה להגדיל את הפעילות המקוונת על חשבון החנויות הפיזיות.
באמ"צ מתכוונים לצאת גם מפעילות ברי המים המתנהלת תחת המותג אלקטרה בר. אמ"צ חתמה על הסכם למכירת הפעילות לחברת מי עדן, אולם העסקה לא יצאה לפועל בשל התנגדות הממונה על ההגבלים העסקיים למיזוג. כעת ינסו בחברה למכור את הפעילות לגורם אחר.
קרן קדמה קפיטל הוקמה בשנת 2006 והיא מנוהלת על ידי אורי עינן, גלעד הלוי וגלעד שביט. קדמה מנהלת כמיליארד ששקל בשתי קרנות ובין השקעותיה בעשור האחרון ניתן למצוא חברות ציבוריות כגון דנאל, וברנד תעשיות וחברות פרטיות כגון יקבי כרמל, קווליטסט מרינה פטריות הגליל ופמי פרימיום.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.