במקביל להתקדמות ההכנות לקראת כריית מנהרות הקו האדום, מקדמים בנת"ע את תכנון ועיצוב קרונות הרכבת. הרכבת הקלה תורכב משני קרונועים מחוברים, באורך כולל של 70 מטר, וברוחב של 2.65 מטרים. רכבת כזו מכילה כ-450 נוסעים, כאשר חלק מהמרחב מוקדש למושבים קבועים, וחלקו מאפשר עמידה עם ידיות אחיזה, לצד מושבים מתקפלים.
הקרונות תוכננו על ידי החברה הסינית CNR שזכתה במכרז הקרונות של נת"ע, בשיתוף חברת העיצוב הגרמנית בורו סטאובך ( .buro-staubach). על פי תכנית העבודה הרב שנתית לייצור הקרונות, ברבעון השלישי של שנת 2017 יגיעו לישראל דגמי הקרונות הראשונים לצורך בקרה ואישור סופי של חברת נת"ע.
הקו האדום של הרכבת הקלה יופעל באוקטובר 2021. במקביל מקדמים בנת"ע את תכנון הקו הסגול והקו הירוק במטרה להפעיל אותם בשנת 2024.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.