עליות בסיום המסחר בוול סטריט; ראלי התשואות באג"ח נמשך

נעילה שלילית אמש בוול סטריט לאחר הודעת הפד על העלאת הריבית ■ מגמה מעורבת באירופה, נעילה שלילית באסיה

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

לאחר שאתמול ננעל המסחר בוול סטריט בירידות, היום (ה') תיקן השוק והמסחר נסגר בעליות, זאת לאחר שחברי הפדרל ריזרב עמדו בתחזיות המוקדמות, והודיעו אמש על העלאת הריבית בארה"ב. המסחר באירופה מתנהל במגמה מעורבת, ובאסיה ננעלו הבורסות בירידות. מחירי הנפט התייצבו. 

 

אתמול התייצבה ג'נט ילן, יו"ר הפדרל ריזרב, והודיעה על החלטת הבנק המרכזי להעלות את הריבית ב-0.25%. בהודעה שפרסם הבנק המרכזי הוא מעריך כי צפוייה התחזקות נוספת של שוק העבודה בשנה הבאה, ומכיוון שלא צפויים לחצים אינפלציוניים ניתן יהיה להגביר את קצב העלאות הריבית ל-3 העלאות בשנת 2017.

לדברי רוני יונסיאן, מנהל דסק מחקר ני"ע זרים בלאומי שוקי הון, ילן הסבירה אתמול כי קצב העלאות הריבית יהיה תלוי בין היתר ביישום המדיניות של טראמפ בשני מישורים מרכזיים: הקלות במיסוי והגדלת ההוצאה התקציבית. ככל שטראמפ יצליח להביא ליישום מלא יותר את תוכניותיו כך הריבית תעלה.

"השקעה נרחבת בתשתיות והפחתות מיסים עשויות להוביל לגיוס עובדים ולכן לייצר לחצים לעליית השכר הריאלי, זה כמובן יתמוך בעליית האינפלציה. קשירת פעילות הפד למדיניות טראמפ היא גורם מאזן וחיובי", הסביר.

הנשיא הנבחר, דונלד טראמפ, לא עשה עד כה יותר מדי מעבר לציוצים בטוויטר, מה שהביא את הפד לאמירה כי יעלה את הריבית פעם נוספת, כלומר ב-0.75% בשנה הבאה במקום 0.5% כדי לרסן ולו במעט את ההרחבה הפיסקלית שהממשל החדש צפוי לעשות.

נזכיר כי עברה בדיוק שנה מאז העלה הפד את הריבית בפעם הראשונה מאז שנת 2006, ולמעשה אמש הייתה הפעם השנייה בעשור שהבנק המרכזי מכריז על העלאת ריבית בארה"ב.

 

מחירי הנפט  המשיכו לרכז עניין לאחר הירידות החדות אתמול. רק בתחילת השבוע זינקו החוזים על הנפט לרמות שיא של כמעט שנה, לאחר שסעודיה ויצואניות נפט אחרות שאינן חברות בקרטל אופ"ק אותתו כי הן מוכנות לקיצוץ נוסף בתפוקה בהיקף של כ-600 אלף חביות ביום. זאת בנוסף להסכם עליו חתמו יצואניות הנפט בשלהי נובמבר, במסגרתו יפחיתו את מכסות הנפט ב-1.2 מיליון חביות ביום.

אורקל  ואדובי  ידווחו לאחר הנעילה.