כסף, תהילה ומיליוני צופים: הצצה לכוכבי הרשת הישראלים

"שואוביזנס", תכנית חדשה בגלובס TV, מתמקדת בתעשייה ובכסף שמאחורי השואו ■ והפעם: כוכבי רשת - האם גם לכם יש סיכוי להיות "המשיח"? ואיך מתפרנסים מזה עד רגע הפריצה?

שואו ביזנס
שואו ביזנס

גלובס TV משיק היום (ה') תוכנית חדשה "שואו-ביזנס", העוסקת בתעשייה שמאחורי השואו. הפרק הראשון, שחציו הפותח מצורף כאן, עוסק בתופעת כוכבי הרשת.

ניתן לומר, כי תעשיית כוכבי הרשת הישראלית עברה  במהירות שיא מעיירת פיתוח לעמק הסיליקון. בדיוק כמו שם, גם פה לא ברור מי יעשה אקזיט ויגיע לקמפיין או לפריים טיים, ומי ימשיך לדשדש בערוץ היוטיוב שלו עם אלף עוקבים שזה אמנם נחמד, אבל עם אלף עוקבים אף אחד לא קונה במכולת ולא מקבל כתבה ב"שבעה לילות".

לדוגמא, "משיח", אודי כגן, הוא באמת בחזקת המשיח לכל מי שמנסה להתפרנס ברשת או מהרשת. כגן הצליח לעשות את זה בענק ולעבור מהרשת לפריים טיים של הטלוויזיה. כמוהו גם אריאל ויסמן ותם אהרון שהצליחו להגיע מסטטוסים קורעים בפייסבוק לפאנל של "גב האומה". הם הצליחו לרכב על הפלטפורמה כל הדרך למסך הטלוויזיה ומצליחים גם ככל הנראה להתפרנס בכבוד.

תעשיית הרשת היא גם מקום משוחרר לחלוטין מעכבות ורגולציה. זה מתאים בול לצמד כמו "תירס סקסואל". טל טירנגל ויורן דוידי מייצגים את המהפכה הוויראלית שעושה את דרכה מהרשתות החברתיות עד להשתתפות בתוכניות ריאליטי. הם אפילו קיבלו תוכנית לייט-נייט בערוץ 2, ובהמשך ישיר לכל זה - קמפיינים לחברות מסחריות. יצאנו לפגוש אותם.

בחלק השני נפגוש את שלישיית בערך וגם את יונתן בקר. ננסה להבין מה עושים עד שפורצים את המסך הקטן לטלוויזיה והפרסומות. או במילים אחרות, איך ואם בכלל מתפרנסים מזה בינתיים.

צפו בסרטון.