המגמה של זכייניות הטלוויזיה לחזק את אחיזתן בזמן הפרסום המשווק בתוכני הפרימיום שלהן מתחזקת. ל"גלובס" נודע כי גם זכיינית ערוץ 2 רשת תאפשר למפרסמים לרכוש פרסום בתוכניות הפרימיום שלה ובערוצים הדיגיטליים כמקשה אחת. השלב הראשון הוא שיווק משולב בתוכנית "The Voice", אך בקרוב תשווק רשת את הקמפיין המשולב בכל תוכניות הפרימיום.
כמו קשת, גם רשת משתמשת במערכת ההגשה של ארטימדיה, המשווקת את תוכני הווידאו של הזכייניות כחלק מרשת הפבלישרים שהיא מנהלת. זו הפעם הראשונה שרשת וקשת מחזירות את השיווק בתוכן שלהן בדיגיטל לידיהן.
שיווק הפרסום בתוכניות בתי התוכן התבצע עד עתה בהפרדה וללא יכולת לייצר קמפיין שמשודר בו-זמנית בתוכנית הטלוויזיה ובאמצעים הדיגיטליים (דסקטופ, מובייל וטאבלט). הלקוח או חברת המדיה הזמינו פרישה מסוימת אצל הזכיין ושילמו לפי עלות לנקודת רייטינג, ואם רצו לעלות עם הקמפיין גם באינטרנט, הרכישה (במקרה של פרסום וידאו), נעשתה באמצעות ארטימדיה.
היות שמדובר בפרסום פרוגרמטי, לא ניתן היה לבקש פרסום בתוכנית ספציפית כדי לקבל את מכלול הקהלים המשלימים - אלה שנמצאים באמצעים הדיגיטליים ולא בטלוויזיה - במסגרת אותה תוכנית. התשלום עבור פרסום זה גם נעשה על-פי חישובים אחרים, כמו CPP ו-CPM.
עתה למעשה עוברת הטלוויזיה לשווק "עיניים צופות". זה עדיין לא מהלך שפותר לחלוטין את הבזבוז בקמפיינים, זאת מאחר שבדיגיטל יודעים בדיוק לזהות את ה"עין הצופה" ובטלוויזיה לא, וגם לא יודעים לציין חפיפות קהלים. אולם, הדבר "מאריך" את הקמפיינים הטלוויזיוניים ומאפשר הגעה לקהלים חדשים שנמצאים יותר בדיגיטל ופחות מול מסך הטלוויזיה.
בשלב זה המהלכים של קשת ורשת אינם מהווים איום על ארטימדיה, אבל בטווח הארוך זה עלול לייצר שאלה לגבי המקום שבו הרשת נמצאת ומודל התגמול והתמחור שלה. זאת מכיוון שלכאורה מרגע שהזכייניות לוקחות בחזרה חלק מהשיווק בתכנים המשמעותיים, הן יכולות להרחיב את היריעה עוד ועוד, עד למצב שבו דווקא החלק האטרקטיבי של התוכן אינו משווק כולו באמצעות ארטימדיה.
ברשת סירבו להתייחס לידיעה.
מארטימדיה נמסר בתגובה: "ארטימדיה השיקה מוצר טלוויזיה דיגיטלי שמאחד את כלל התוכן הטלויזיוני במקום אחד, תוך שימוש באותן המתודולוגיות וכלי התכנון בהם משתמשים בטלוויזיה, ובכך נתנה מענה למגמה של שינוי בהרגלי הצפייה ומעבר לאמצעים דיגיטליים. במקביל ארטימדיה מאפשרת לערוצי הטלוויזיה המסחרית להעצים קמפיינים טלוויזיוניים גם בדיגיטל באמצעות רשת ארטימדיה. שני המוצרים יחד משלימים ומגדילים את כוחה של תעשיית התוכן המקומית בתחרות אל מול הפלטפורמות הבינלאומיות".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.