למרות הטרור: הבורסות באירופה ננעלו בעליות ניכרות

כ-12 בני אדם נהרגו אתמול בפיגוע דריסה בברלין; מתנקש טורקי רצח את שגריר רוסיה בטורקיה ■ הבנק המרכזי היפני הותיר את הריבית השלילית על כנה והעלה את התחזיות הכלכליות 

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

הבורסות באירופה ננעלו היום (ג') במגמה חיובית, על רקע פיגועי הטרור בברלין ובטורקיה אתמול.. בורסות אסיה ננעלו במגמה מעורבת. המסחר בוול סטריט מתנהל במגמה חיובית.

 

מדד הדאו ג'ונס נסחר כ-60 נקודות מתחת לרף ההיסטורי של 20 אלף נקודות, אך נראה כי הוא מתקשה לחצות אותו בעוד המומנטום החיובי במניות התעשייה והפיננסים נחלש בימים האחרונים.

יו"רית הפד ג'נט ילן נאמה אתמול בכנס בבולטימור וציינה כי "גידול בשכר ופחות פיטורין עוזרים להניע את שווקי העבודה הגדולים ביותר מזה כמעט עשור". נאומה של ילן מגיע כשבוע לאחר שהפד העלה את הריבית בפעם השנייה בעשור החולף. יו"רית הפד ציינה באותה נשימה כי הצמיחה האיטית מהווה את אחד האתגרים הגדולים של הבנק המרכזי.

לפחות כ-12 בני אדם נהרגו אתמול בברלין לאחר שמשאית דהרה לעבר ההמון בשוק חג המולד בעיר. במקביל, שוטר טורקי רצח אתמול את שגריר רוסיה במדינה.

באיטליה, הממשלה מנסה לאשר את המהלך להזריק לבנקים ה"חולים" במדינה הון בהיקף של כ-20 מיליארד אירו.

מגמה מעורבת באסיה

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום (ג') במגמה מעורבת, על רקע החלטת הריבית ביפן ונעילה חיובית בוול סטריט אתמול.

 

 

הבנק המרכזי היפני פרסם הלילה את החלטת הריבית והמדיניות המוניטארית והותיר את הריבית השלילית ברמה של מינוס 0.1% ואת יעד תשואות האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים על 0%. כמו כן הבנק ימשיך לרכוש אג"ח ממשלתיות בקצב שנתי של 80 טריליון ין. הבנק המרכזי ציין בהודעת הריבית כי הכלכלה היפנית ממשיכה להתאושש בקצב מתון אך העלה את התחזיות הכלכליות בכל הנוגע ליצוא ולתפוקת התעשייה.

הין היפני התחזק במהלך הלילה ב-0.8% מול הדולר על רקע פיגועי הטרור בטורקיה וגרמניה. לאחר הודעת הריבית המטבע היפני נחלש בכ-0.2% מול הדולר.

למרות הודעת הריבית והתחזית המעודדת של הבנק המרכזי היפני, חלק ממניות היצוא ביפן נסחרו בירידות חדות יחסית. נציין את סוזוקי מוטורס , טושיבה  ופנסוניק .