אלביט מערכות ושותפתה הצרפתית CORYS הן הזוכות במכרז הסימולטורים להכשרת נהגי קטר של רכבת ישראל. שתי החברות יקימו, יפעילו ויתחזקו שני סימולטורים במשך עשר שנים, כולל הדרכת הנהגים, שיתווספו לסימולטור שכבר פועל ברכבת. המכרז יצא בדצמבר של השנה שעברה, והסימולטורים יתחילו לפעול בחצי השני של 2017, כדי לתמוך בהתרחבות הרכבת ובמעבר לרכבות חשמליות.
אחד הסימולטורים ידמה קטר נוסעים מהסוג החדיש המופעל ברכבת ישראל (דגמי Euro4000 ו-Euro3200). הסימולטור השני - מסוג Full mission simulator - ידמה נהיגה בקטרים החשמליים של חברת בומברדייה, שהראשונים שבהם ייקלטו ברכבת החל בשנה הקרובה. בומברדייה תמכור לחברה 64 קטרים חשמליים, עם אופציה ל-32 קטרים נוספים.
הסימולטורים כוללים תא ניהוג שמהווה דגם מדויק של זה שבקטר, על כל המערכות שקיימות בו. מחלונות תא הניהוג מוקרן תוואי שטח זהה לנוף הנשקף מקטר בעת נסיעה בקטע הנבחר, ובתוך התא מותקנת מערכת קול המדמה באופן מדויק את הצלילים הנשמעים בקטר ומחוצה לו, ופלטפורמת התנועה מדמה תנועת קטר לכל דבר.
המכרז כולל גם רכש נוסף של שישה סימולטורים שולחניים (PTT), הכוללים העתק של מכלולים ומערכות מרכזיות בקטר. יתר המכלולים והמערכות מדומות באמצעים וירטואליים. האימונים בסימולטורים נעשים בקבוצות, כאשר בכל פעם נהג אחד מתנסה בהפעלתם והאחרים מנתחים את התנסותו.
לדברי בני לביא, מנכ"ל רכבת ישראל בפועל, מדובר בחלק מ"תנופת פיתוח וגדילה" ברכבת, וב"צעד נוסף באימוץ טכנולוגיות מתקדמות לצורך עליית מדרגה באיכות ההכשרה המקצועית והכשירות שאנו מספקים לעובדינו".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.