ארגון הבטיחות יורו אנ קאפ, פרסם בשבוע האחרון את תוצאות מבחני הריסוק האחרונים שערך. מתוכן, זכו שלוש מכוניות בתואר הטובות ביותר בקטגוריה שלהם. טויוטה פריוס זכתה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות, יונדאי איוניק היא המוצלחת מבין המשפחתיות הקטנות, ופולקסווגן טיגואן הוא רכב השטח הקטן הבטוח ביותר.
צריך לשים לב כי מכוניות זוכות לציון משוקלל של תוצאות מבחני הריסוק, לצד מערכות הבטיחות האלקטרוניות, עמן הן משווקות באירופה. וכאן טמון הקאץ' הישראלי, פשוט משום שלא תמיד היבואנים מביאים ארצה את המכוניות באותה רמת אבזור בטיחותי, כפי שהן נבחנו באירופה.
לדוגמא, יבואנית טויוטה בישראל לא ייבאה עד כה את פריוס עם מערכת סייפטי סנס, שכוללת בלימה אוטונומית ויודעת לזהות גם הולכי רגל. כעת מודיעה היבואנית כי מתחילת השנה הקרובה היא תשווק את פריוס עם מערכת הסייפטי סנס. לעת עתה לא ברור האם מחיר המכונית עתיד להשתנות בעקבות השדרוג.
מכונית נוספת שזכתה לשבח במבחני היורו אנ-קאפ, היא יונדאי איוניק שמשווקת בישראל עם אותן מערכות בטיחותיות עמן היא נבחנה, מערכת בלימה אוטונומית ובקרת סטייה מנתיב.
החל משנה זו החלו ביורו אנ-קאפ לתת שני ציונים למכונית אחת, במקרה והיא משווקת עם מערכות בטיחותיות שונות. כך שעבודת התאמת הציון למכונית אותה אנו מעוניינים לבדוק, הופכת מסובכת מעט יותר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.