חודש נובמבר נחשב מסורתית לחודש חלש בקרב הנופשים הישראלים, כשבשנים האחרונות נובמבר מהווה חלון הזדמנויות לתיירים עסקיים שמבקרים פחות בתקופת חגי תשרי ובתקופת חופשת חג המולד. ואכן, סיכום חודש נובמבר של התאחדות בתי המלון מצביע על גידול משמעותי בלינות התיירים בבתי המלון בישראל - המספרים משקפים חזרה לנתוני 2013.
מספר לינות התיירים בחודש נובמבר עמד על כ-970 אלף, מספר המשקף עלייה של 38% לעומת נובמבר 2015, עלייה בשיעור של 23% לעומת נובמבר 2014 וללא שינוי לעומת נובמבר 2013, תקופה שמוגדרת כ"שנה רגילה" (בלי מלחמה). מספר לינות הישראלים בחודש נובמבר היה נמוך יותר כשהוא עמד על כ- 891 אלף לינות ישראלים - מספר זה משקף עלייה של 7% לעומת נובמבר אשתקד - סה"כ נרשמו בנובמבר בבתי המלון: כ- 1.86 מיליון לינות תיירים וישראלים - עלייה של 21% לעומת נובמבר אשתקד.
תפוסת החדרים בנובמבר השנה, הסתכמה בכ- 71% - גם היא משקפת עלייה, בשיעור של 20% לעומת נובמבר אשתקד, 14% + עליה לעומת נובמבר 2014 וללא שינוי לעומת נובמבר 2013. מקומות שבהם נרשמה תפוסה גבוהה יחסית כללו את תל אביב עם 83% שיעורי תפוסה ואת ים המלח עם שיעורי תפוסה של 77%.
היכן לנו התיירים בחודש נובמבר? 256 אלף לינות נרשמו במלונות במערב ירושלים, כ-218 אלף בתל אביב, 118 אלף בטבריה וסובב כנרת, כ-50 אלף לינות במלונות ים המלח, 33 אלף לינות בנתניה וכ-102 אלף לינות באילת - מספר זה משקף גידול של 70% לעומת נובמבר אשתקד.
יעדי הלינות של הישראלים שונים מאלו של התיירים: כ-411 אלף ישראלים שהו במלונות באילת, כ-124 אלף במלונות ים המלח, כ-55 אלף לינות בטבריה ובסובב כנרת, כ- 52 אלף לינות במלונות מערב ירושלים וכ-59 אלף לינות בתל אביב.
מתחילת השנה, כלומר בסיכום החודשים ינואר - נובמבר 2016 נרשמו 20.4 מיליון לינות בבתי המלון בישראל, 7.8 מיליון לינות מתוכן של תיירים ו-12.6 מיליון של ישראלים. תפוסת החדרים הממוצעת מתחילת השנה עמדה על 63%.
לדברי נועז בר ניר, מנכ"ל התאחדות המלונות בישראל: "הגידול היפה במספר התיירים, שנכנסו לארץ, בחודש נובמבר, נתן אותותיו גם במספרי הלינות בבתי המלון, כך שהשתווינו להיקפים של 2013, השנה שקדמה ל'צוק איתן'. נקווה שמגמת השיפור בתיירות הנכנסת תמשך, על רקע תקציב השיווק חסר התקדים של משרד התיירות (440 מיליון שקל לכל שנה: 2017, 2018), שהוא הגבוה ביותר אי פעם של המשרד".
שר התיירות יריב לוין: " אנחנו שמחים לראות שהעלייה הדרמטית במספר התיירים באה לידי ביטוי גם בלינות במלונות, עם תפוסות מרשימות בחודש נובמבר. מאמצי השיווק האינטנסיביים אותם אנו משקיעים ברחבי העולם נושאים פרי, ובכוונתי להמשיך ולפעול בכדי שמגמה מבורכת זו תימשך.״
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.