מגמה מעורבת בסיום המסחר בבורסות אירופה

באוסטרליה ובהונג-קונג לא התקיים היום מסחר לרגל חופשות ■ שלל נתוני מאקרו ביפן ■ טושיבה לקראת מחיקת ענק של מיליארדי דולרים

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה הסתיים היום (ד') במגמה מעורבת, על רקע נעילה חיובית אתמול בוול סטריט, ובעוד החוזים העתידיים על מדדי הבורסות בארה"ב נסחרים היום בעליות. המשקיעים באירופה ממשיכים להתמקד במשבר הבנקאות באיטליה.

 

הבנק המרכזי האירופי הודיע אתמול כי הוא דורש מהבנק האיטלקי הוותיק בעולם, מונטה די פאסקי די סיינה, לגייס הון בהיקף של כ-9 מיליארד אירו, כדי לעמוד בדרישות ההון. הבנק האיטלקי נחשב לעקב אכילס של מערכת הבנקאות האיטלקית מאחר והמאזנים שלו מכילים עשרות מיליארדי אירו של הלוואות בעלות סיכון גבוה. בעקבות ההודעה מניית הבנק נמצאת בהפסקת מסחר זה היום השני.

חברת פולקסוואגן רוכשת את האפליקציה הקנדית PayByPhone שמאפשרת לשלם עבור החניה באמצעות הסמארטפון.

מניות המחצבים ביבשת נסחרות בעליות חדות. נציין את Anglo American ואת  BHP Billiton.

מגמה מעורבת נרשמה הבוקר (ד') בבורסות אסיה. באוסטרליה ובהונג-קונג לא מתקיים היום מסחר לרגל חופשות.

 

באסיה, כמו בעולם כולו, מתכוננים לנעילת שנת 2016 המפתיעה עם מדד הניקיי היפני שעלה השנה, בינתיים, קצת פחות מ-2%, בעוד מדד שנגחאי הסיני נפל בכ-12%. אכן, שנה מפתיעה, בין היתר בשל בחירתו של דונלד טראמפ לנשיאות ארה"ב והברקזיט בבריטניה.

שלל נתונים פורסמו הבוקר ביפן: התפוקה התעשייתית במדינה רשמה עלייה של 1.5% בחישוב שנתי, זאת לאחר יציבות בתפוקה שנרשמה בחודש אוקטובר. מדד המחירים לצרכן (ליבה) היפני רשם בנובמבר ירידה של 0.4% לעונת נובמבר אשתקד, לעומת תחזית לירידה של 0.3%. הוצאות משקי הביתה בחודש החולף רשמו נפילה של 1.5%, בהשוואה לנובמבר 2015.

בסין דווח כי רווחי החברות הגדולות במדינה רשמו בנובמבר זינוק של 14.5% לעומת נובמבר אשתקד, בהשוואה לעלייה של 9.8% שנרשמה באוקטובר ביחס לחודש הזהה ב-2015.

מניות טושיבה צנחה בחדות לאחר שהחברה דיווחה כי היא עתידה למחוק מיליארדי דולרים בשל תקלות בכורים גרעיניים בארה"ב. דירקטוריון החברה הודיעה כי החברה מחפשת פתרונות מיידיים, כולל הלוואות מבנקים.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]