נעילה שלילית בוול סטריט; הדאו התרחק מרף 20 אלף הנק'

המסחר בבורסות אירופה הסתיים במגמה מעורבת ■ בורסות אסיה ננעלו במגמה מעורבת ■ יציבות בשוק האג"ח - הממשלתי ל-10 שנים בתשואה של 2.51%

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

לאחר שאמש ננעל המסחר בוול סטריט בעליות שערים, נפתח היום (ד') המסחר בעליות שערים, אולם העליות לא החזיקו מעמד והשוק סגר בירידות. מחזורי המסחר היו נמוכים. המסחר בבורסות אירופה התנהל במגמה מעורבת, ובורסות אסיה ננעלו במגמה מעורבת. באוסטרליה ובהונג-קונג לא התקיים היום מסחר. 

 

שר-החוץ האמריקאי, ג'ון קרי, נאם הערב נאום פייסני למדיי בתגובה לטענות שהשמיע ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נגד ארה"ב בימים שחלפו מאז שקיבלה מועצת הביטחון החלטה בגנות ההתנחלויות בגדה המערבית. כזכור, קבלת ההחלטה התאפשרה לאחר שארה"ב לא השתמשה בזכות הווטו שלה ונמנעה בהצבעה על ההחלטה. כל שאר 14 המדינות החברות במועצה הצביעו בעד.

נתניהו ושגריר ישראל בארה"ב, רון דרמר, טענו בהתבטאויות פומביות, כי ממשל אובמה הוא שיזם ותכנן את מערכת המהלכים שקדמה להצבעה. הוא צפוי להדגיש, כי הימנעות ארה"ב בהצבעה לא היתה אירוע "חסר תקדים" וכי ממשל אובמה לא ארב לישראל בפינת מועצת הביטחון. 

הנפט  ריכז עניין לאור הציפיות לקיצוץ תפוקת הנפט העולמית ב-2017, ועיני המשקיעים נשואות לראות האם המדינות יכבדו את ההסכמות שהושגו בין המדינות החברות בקרטל אופ"ק. 

את הירידות הובילו מניות הפיננסים הגדולות כשנראה כי חוסר היציבות הפוליטית בארה"ב מקרינה על המערכת. הערב פורסם כי הממשל האמריקאי עומד לפעול כנגד רוסיה לאחר שזו התערבה בבחירות בארה"ב. מניית ג'י.פי מורגן צ'ייס , סיטיגרופ  ובנק אוף אמריקה  ריכזו את מרב העניין היום.

בשל חג המולד והסילבסטר המתקרב, לא יתפרסמו היום דוחות רבעוניים.