ביוני השנה פנה יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, גיורא רום, בהמלצה חד משמעית לאגף התנועה לסגור את פרויקט אכיפת המהירות הדיגיטלית א-3. לדברי רום, גם לאחר השקעה של יותר ממאה מיליון שקלים, מערך המצלמות לא הוכיח את עצמו ככלי יעיל למניעת תאונות, ועל כך מעידה הסטטיסטיקה.
רום ציטט את הביקורת החריפה שמתח על הפרויקט מבקר המדינה ואמר כי מטרות הפרויקט מעולם לא הושגו. הוא המליץ לשדרג טכנולוגית את המערכת ולהפוך אותה "ממערכת שלדעת אזרחים רבים מיועדת בעיקר לגבות כסף מנהגים, למערכת אחרת שתתרום תרומה חשובה להגברת הבטיחות". אבל, מסתבר שדבריו לא זכו לאוזן קשבת ובינתיים בחודשים האחרונים הצטרפו לכבישים לא מעט עמדות חדשות, כשמחירה של כל אחת מהן למדינה מוערך בכ-300 אלף שקלים.
אחת הסוגיות שעמדו במרכזו של דו"ח מבקר המדינה בנושא מצלמות המהירות, עסק בנושא סף האכיפה לפיו מכוילות המצלמות בכבישים. המבקר חשף כי בשנה האחרונה הקפיצה המשטרה את סף האכיפה למהירויות גבוהות מאוד, וזאת על מנת להוריד את העומס שנוצר בבתי המשפט לתעבורה מאז תחילת הפעלת המצלמות לפני מס' שנים. אלא שבכתבה שפורסמה אמש בחדשות 10 נחשף כי בחודש האחרון, מרבית המצלמות הוחזרו לסף אכיפה ריאלי שעומד על כ- 20 קמ"ש מעבר למהירות המותרת, ובהתאם נרשם זינוק חדש במספר הדוחות שחולקו.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.