גם השבוע הפרסומת ל-9 מיליון, באמצעות משרד הפרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב, היא הפרסומת האהובה ביותר. הפרסומת, שבה מככבת שני כהן, רושמת שיעורי אהדה הזהים לממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 28.7%.
גם הפרסומת הזכורה ביותר השבוע היא הזכורה מהשבוע שעבר - הפרסומת לבזק, המקדמת את הבית החכם המופעל על-ידי אפל ווטש. הפרסומת, באמצעות משרד הפרסום אדלר-חומסקי, רושמת שיעורי זכירה לפרסומת הנמוכים ב-10% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 7.1%.
בתחום התקשורת ממשיכות הוט ו-yes להשקיע בפרסום. הוט, באמצעות ראובני-פרידן, רושמת שיעורי זכירה גבוהים מעט מהמתחרה - 4.6% לעומת 2% ל-yes. ניתן לשער שזה הודות לקו פרסומי קונסיסטנטי ששומר על תבנית פרסום דומה לכל הפרסומות ושהות רציפה באוויר.
עם זאת, הפרסומת ל-yes, באמצעות מקאן תל-אביב, מצליחה הרבה יותר מהמתחרה בפרמטר האהדה: היא מדורגת במקום השני עם 15.9%, לעומת הוט, הרושמת שיעור אהדה של 5% בלבד.
נושא החיסכון לכל ילד שנותן להורים אופציה להחליט למשך תקופה באיזה אפיק יתבצע החיסכון עבור ילדיהם מעורר גם פעילות תקשורתית מצד שחקניות בשוק המעוניינות להוות אלטרנטיבה. בדירוג משתלבים הפעם שני מפרסמים: בנק הפועלים והראל.
אף שהנושא נוגע ללא מעט צרכנים, הפרסומות לא משיגות נתוני זכירה ואהדה גבוהים במיוחד, אך הנתונים של בנק הפועלים טובים יותר מאלה של הראל - אולי כי מדובר בפרסומת המתיימרת לפרוט על נימי הרגש. הפרסומת של בנק הפועלים, באמצעות גיתם, רושמת שיעורי זכירה של 2.4% ושיעורי אהדה של 4.4%; ואילו הפרסומת להראל, באמצעות ליאו ברנט, מצליחה פחות בשני הפרמטרים: 2.1% בזכירות ו-1.8% באהדה.
הקמפיין של מפעל הפיס הוא הקמפיין המושקע ביותר מבחינה תקציבית השבוע, עם סך השקעה כולל העומד על 1.3 מיליון דולר במחירי מחירון. למרות ההשקעה הגדולה הקמפיין איננו משתלב כלל בדירוג, מה שאומר שאינו חוצה את רף הזכירות הנדרש.
מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי מספר הפרסומות והחסויות ששודרו השבוע נמוך ממספרן בשבוע שעבר, ועומד על 565 לעומת 644. סך התקציבים שהושקעו השבוע בקמפיינים הפרסומיים נמוך ממה שהושקע בשבוע שעבר, ועומד על כ-44.6 מיליון דולר לעומת 53.8 מיליון דולר בשבוע הקודם.
פרסומות
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.