על רקע החלטת ועדת הכלכלה שאישרה היום (ג') את החמרת הענישה על עבירות תנועה ובינהן גם לרוכבי אופניים חשמליים, נתונים שפירסמה היום גיאוקרטוגרפיה חושפים את היקף השימוש באופניים חשמליים בקרב בני הנוער ובכלל.
כזכור, ועדת הכלכלה אישרה כי הקנס שיינתן לנער מתחת לגיל 16 שייתפס רוכב על אופניים חשמליים נקבע על 1,000 שקל, והקנס על עבירות אחרות ברכיבה על אופניים חשמליים עלה מ-100 שקל ל-250 שקל.
לפי גיאוקרטוגרפיה, 27% מהנוסעים באופניים חשמליים צריכים לדאוג מהחלטת הוועדה - בנים (נערים צעירים וילדים),שגילם פחות מ-16. שאר בני המשפחה שמשתמשים באופניים חשמליים הם בנים מעל גיל 16 (56%), כ-39% מהם הם אבי המשפחה (גברים בגילאי 18-34), אם המשפחה, ובנות באופן כללי בכל גיל, ממעטות מאוד לנהוג בכלי זה.
עוד לפי הנתונים, בכבישי ישראל ובמדרכות נעים כיום כ-225 אלף זוגות אופניים חשמליים, זינוק לעומת 148 אלף זוגות לפני 3 שנים. מדי שנה נרכשים כ-25,750 זוגות חדשים של אופניים, אשר נקנים במחיר ממוצע של 3,070 שקל. מדובר בשוק שנתי בגובה של 79 מיליון שקל.
לכ-158 אלף משקי בית יהודיים בישראל לערך (כ-7.3% ממשקי הבית היהודיים) יש אופניים חשמליים - ואילו ל-24% מהם יש 2 זוגות, ויש גם קומץ קטן בעלי 3 זוגות. זאת, בהשוואה ל-12% בלבד ממשקי הבית שהיו להם 2 זוגות בשנת 2013.
פרופסור אבי דגני, נשיא גיאוקרטוגרפיה: "המשתמשים באופניים החשמליים משתייכים באופן כללי לשני קצוות הפוכים של הקשת החברתית-כלכלית של החברה: מצד אחד, מי שיכולים להרשות לעצמם ולילדיהם ולנכדים - מקבוצות העושר והשפעה והנוחות הכלכלית - קונים גם את הזוגות היותר יקרים - בממוצע מעל ל-3,000 שקל לזוג. כאשר מהצד השני הקבוצות אשר יש בהן שיעור גבוה של משקי בית שברשותם אופניים חשמליים נחשבות לפחות אמידות בחברה - מפרנסים קשיי יום, גיל הזהב והסביבה הרוסית".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.