מינהל הבטיחות בדרכים האמריקאי (NHTSA) בוחן טכנולוגיות של חברות ישראליות שפועלות בתחום הרכב החכם, ומשתף פעולה עם נציגי הממשלה בישראל לצורך שילוב טכנולוגיות ישראליות בפרויקט הערים החכמות של הממשל האמריקאי - כך אמר ל"גלובס" נט ביוס (NAT BEUSE), מבכירי המינהל, בעת ביקורו בארץ לרגל כנס CARS2017 שהתקיים באילת.
עם החברות נמנות בין היתר מובילאיי ו-AUTO-TALKS. הפרויקט אמור ליצור תשתית לתכנון עתידי של ערים ורחובות שבהם מוטמעת יכולת תקשורת ואינטראקציה של כלי רכב ביניהם ועם סביבתם, שילוב עם מערכות של רמזורים חכמים, זיהוי אזורים תחבורתיים רגישים וניתוב חכם של התנועה.
במסגרת תפקידו אחראי ביוס לפעילות המחקר של מינהל הבטיחות האמריקאי, שמטרתה להשיג את יעדי הממשל בתחום הפחתת הנפגעים מתאונות דרכים. בין היתר, הוא מופקד על גיבוש הנחיות ורגולציה בתחום הטמעת טכנולוגיות בטיחות בכלי רכב.
בשנים האחרונות ביוס מוביל את עיצוב הרגולציה שעתידה לחייב את כל יצרני כלי הרכב הנמכרים בארצות הברית להתקין בתוכם התקני תקשורת אוטומטיים מרכב לרכב (V2V), שיאפשרו ליצור רשת מידע ולהעביר התרעות על מפגעים, סיכונים ותאונות שאינם נמצאים בשדה הראייה המיידי של הנהגים.
לדברי ביוס, התהליך נמצא כיום בשלב הגשת פניות הציבור, בדרך ליישום הרגולציה בתוך כמה שנים. ביוס אומר כי התקשורת תתבסס על תדר בינלאומי שהוקצה לכך, וכי מתנהלים מהלכים להטמעת טכנולוגיות מקבילות ביפן ובאירופה מתוך מטרה שיצרני הרכב יטמיעו ברכב חומרת תקשורת שתספק פתרון בינלאומי. לדבריו, המיזם זוכה כיום לשיתוף פעולה של יצרני הרכב.
ה-NHTSA פועלת במקביל לשילוב טכנולוגיות חדשות בתחום הבטיחות והסיוע לנהג בתוך מנגנון הערכת ודירוג הבטיחות של כלי הרכב, שהוא המקבילה האמריקאית של מבחני הריסוק האירופיים של ארגון NCAP. לדברי ביוס, קיימת התקדמות בתחום ולאחרונה הסכימו 20 יצרני רכב לשלב כסטנדרט מערכות לבלימה אוטונומיית של הרכב בזמן חירום (AEB) החל בשנת 2021. מנגד, צינן ביוס את ההתלהבות בנושא ההטמעה הגלובלית של הרכב האוטונומי, ואמר כי רגולציה מקיפה בתחום כה קריטי של בטיחות הרכב יכולה להימשך גם שני עשורים ויותר
במקביל, פרסם לאחרונה המינהל הנחיות ליצרני הרכב וליצרני האבזור לרכב בכל הנוגע להטמעה בטוחה של הקישוריות לרכב (CONNECTIVITY).
המטרה היא למנוע הסחת דעת של הנהגים כתוצאה מגודש המידע והאפליקציות שמביאה הקישוריות לתוך הרכב, ולהביא לפיתוח של ממשקי תפעול שאינם יוצרים הסחת דעת לנהגים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.