שנת 2016 היוותה שנת שיא בהיקף תנועת הנוסעים - כאשר את שנת 2017 אפשר לפתוח עם אופטימיות (בתקווה שמחירי הדלק לא יאמירו וימשכו מעלה את מחירי כרטיסי הטיסה).
אתמול (ג') הכריז שר התחבורה והמודיעין, ישראל כ"ץ, על העמקת הסכם השמיים הפתוחים והתחרות באמצעות פתיחת קווי הטיסות הפנים-ארציים לחברות תעופה זרות והאפשרות להקים בישראל בסיסי בית - בקשה שכבר הגישה ריאנאייר בשדה התעופה ברמון.
היום (ד') מפרסמת רשות שדות התעופה (רש"ת) את סיכום 2016 המצביע כאמור על עלייה בכל המדדים:
תנועת הנוסעים בשנת 2016 עמדה על 17,342,146 מיליון נוסעים - מספר המשקף עלייה של כ-11% לעומת שנת 2015. תנועת המטוסים הסתכמה ב-127.5 אלף מטוסים - גידול של 7.4% מהשנה הקודמת.
חודש השיא של השנה היה אוגוסט, בו תנועת הנוסעים עמדה על 2.1 מיליון נוסעים, ומה שמעניין לראות הוא גידול היקף הנוסעים בחורף: בחודש נובמבר עמדה תנועת הנוסעים על 1.233 מיליון - גידול של 22% מהשנה הקודמת, כאשר תנועת הנוסעים בחודש דצמבר גדלה ב-15.5% ביחס לשנה הקודמת.
חברת התעופה הפעילה ביותר היא כצפוי אל-על, כשתנועת הנוסעים בה עמדה על למעלה מ-5.5 מיליון, גידול של 11% ביחס לשנה הקודמת. אחרי ממוקמת טורקיש איירליינס, דרכה נסעו 930 אלף נוסעים, גידול של 13% מהשנה הקודמת - כאשר נזכיר כי מרבית הנוסעים ממשיכים עם החברה ליעדים אחרים כשבאיסטנבול עוצרים לעצירת ביניים.
איזי ג'ט מדורגת במקום השלישי, והיא משקפת יותר מכל את מהפכת הלואו קוסט שעברה ישראל: דרך החברה הבריטית טסו 720 אלף נוסעים, גידול של 13.5% מהשנה הקודמת, כאשר את הגידול בעוצמת חברות הלואו קוסט משקפת גם פעילות חברת אירופלוט, הרביעית בדירוג היקף הנוסעים עם 703 אלף נוסעים - גידול מדהים של 47%.
גם ארקיע וישראייר הציגו צמיחה משמעותית של 30% בפעילות - דרך ארקיע טסו כ-650 אלף נוסעים, ודרך ישראייר כ-550 אלף נוסעים. שתי החברות מרחיבות את מפת היעדים שלהן, כשארקיע גם מתעתדת לטוס לניו-יורק ולתאילנד.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.