נעילה שלילית במרבית בורסות אירופה; נעילה מעורבת באסיה

תרזה מיי תיפגש עם טראמפ, אנגלה מרקל תיפגש עם נשיא צרפת ■ באסיה יפן עלתה, הונג-קונג ירדה; בורסות סין, ויטנאם וטייוואן היו סגורות לרגל חופשת חג

בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק
בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק

בורסות אירופה ננעלו היום (ו') בירידות שערים ביומו האחרון של שבוע המסחר העולמי, כשהמשקיעים מעכלים את עונת הדוחות באירופה וגם בארה"ב, וכן על רקע תנודות בשוק המט"ח העולמי. הבורסות המובילות איבדו עד 0.7% מערכן, המדד האזורי Stoxx 600 יורד כ-0.3% במסחר. המדדים המובילים בוול סטריט עברו לירידות קלות לאחר פתיחה מעורבת.

 

בורסות אסיה ננעלו במגמה מעורבת. הניקיי היפני התחזק קלות וההנג סנג שנסחר רק חצי יום נחלש קלות בהונג-קונג. בורסות סין, ויטנאם וטייוואן היו סגורות לרגל חופשת חג. ביפן פורסם היום מדד המחירים לצרכן לחודש דצמבר, והוא הצביע על עלייה של 0.3% באינפלציה.

בוול סטריט המסחר ננעל אמש במגמה מעורבת שבין עלייה של 0.2% לירידה של כ-0.1% במדדים המובילים. הדאו ג'ונס סיים בעלייה והוא עדיין מעל הרף הפסיכולוגי של 20,000 נקודות. מדד ה-S&P עדיין ברמות שיא למרות שאתמול נחלש קלות. כעת החוזים העתידיים בין עלייה לירידה של 0.2%.

באירופה מניות הפיננסים הובילו את המגמה השלילית במסחר, וזאת למרות שבנק UBS   פרסם תוצאות שעקפו את תחזיות האנליסטים. הבנק הרוויח ברבעון הרביעי 737.3 מיליון דולר, ירידה לעומת הרבעון המקביל אשתקד. מניית הבנק יורדת במסחר בציריך.

לצד הדוחות, המשקיעים עוקבים אחרי פגישת ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כדי לדון ביחסי המסחר בין שתי המדינות לאחר הברקזיט. אתמול מיי התייחסה לפגישה עם טראמפ ואמרה כי "הפכים נמשכים".

קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל תיפגש היום בברלין עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד, כדי לדון בעתיד האיחוד האירופי. 

בשווקים עדיין מעכלים את כניסתו של טראמפ לנשיאות בארה"ב, ושלל מהלכים שלו משפיעים על המסחר בעולם. טראמפ בתחילת השבוע הוציא את ארה"ב מה-TPP כדי לחזק את אמריקה על חשבון בנות ברית הסחר שלה, לאחר מכן חתם על צו המורה להקים חומה לאורך הגבול המשותף בין מכסיקו לארה"ב - אך הוא עדיין לא יודע איך יגיע המימון לבנייתה, ועוד שלל מהלכים שמנוגדים לגמרי ממה שהמשקיעים היו רגילים מכהונת אובמה.

 

"אסיה מקבלת השראה מוול סטריט", אמר ג'ינגאי פן (Jingyi Pan), אסטרטג שווקים ב-IG Group. "עם רמות השיא של המדדים, ושבירת הרף הפסיכולוגי של הדאו, נראה שנכנס עניין חדש לשווקים", לדבריו. הוא הוסיף עם זאת, כי "עדיין לא מדובר במגמה שורית לגמרי בשוק, כי המשקיעים עדיין זהירים ומכלכלים את מעשיהם בזהירות רבה".