נעילה שלילית בוול סטריט; מניות הסייבר בלטו לחיוב

במוקד דוחות ענקית הטכנולוגיה: נתון מכירות מכשירי האייפון ■ ה-FOMC תתכנס ותמסור החלטתה מחר ■ טראמפ סימן את אבטחת הסייבר כיעד ומינה את רודי ג'וליאני כמתאם בין התעשייה לממשל

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט הסתיים היום (ג') במגמה שלילית. בשעה האחרונה של המסחר אמר נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כי הוא מציב את תעשיית הסייבר עם דגש על אבטחת הסייבר במרכז העניינים וובכך שלח את מניות חברות הסייבר לעליות כשהן מושכות את הנאסד"ק קדימה עד שסיים בעלייה מזערית. באירופה הסתיים המסחר בירידות שערים, ואילו באסיה ננעלו הבורסות במגמה מעורבת.

 

כלי תקשורת בארה"ב דיווחו אתמול כי הנשיא טראמפ חתם על צו המיועד לקיצוץ רגולציות עסקיות בארה"ב, הקובע כי על מנת להפעיל כלי רגולטורי חדש, יש לבטל שניים אחרים במקומו. צו כזה מהווה המשך ישיר לדברי טראמפ בקמפיין לנשיאות שניהל, שהתמקדו בעודף הרגולציה ובנזקים הנגרמים ממנה.

הנפט  נסחר על רקע ההערכות כי הצמיחה בתפוקת הנפט בארה"ב תקזז חלק מהשפעות הקפאת התפוקה שמתכננות החברות בקרטל אופ"ק ומדינות נוספות, בהן רוסיה. אנליסטים מבנק ההשקעות גולדמן סאקס מעריכים כי תפוקת הנפט בארה"ב תצמח ב-2017 בכ-290 אלף חביות ביום, בהשוואה לשנה שעברה.

מניית טבע נסחרה על רקע קריסתה אמש במסחר המאוחר, לאחר שענקית התרופות הודיעה כי בית המשפט המחוזי בארה"ב במחוז דלאוור שלל את תוקפם של 4 פטנטים של החברה על תרופת הקופקסון במינון 40 מ"ג, במסגרת משפט הפרת פטנטים שהיא מנהלת כנגד 55 חברות.  

דויטשה בנק  ישלם קנס של 425 מיליון דולר לרשויות ארה"ב, וכן 163 מיליון אירו לרשות ני"ע הבריטית, על מנת לסגור את החקירה נגדו בעניין סיוע להלבנת הון של לקוחות רוסיים.

היום תתכנס ועדת השוק הפתוח (ה-FOMC) של הפדרל ריזרב, שהיא הגוף המחליט לגבי שיעור הריבית בארה"ב. מחר ב-21:00 (שעון ישראל) תמסור הוועדה, בראשה עומדת ג'נט ילן, את החלטתה. הצפי הוא שרמת הריבית הנוכחית תישמר לפחות עד המפגש הבא של הוועדה.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, ממשיך לסמן יעדים והיום הגיע תורה של תעשיית הסייבר סקיוריטי. טראמפ נפגש עם בכירים בתעשייה ומינה את רודי ג'וליאני לגורם שיתאם בין התעשייה לממשל כשהוא מסמן את יעד הגברת האבטחה בתחום הסייבר כיעד שלו, לאחר שהתערבו גורמים חוץ אמריקאים בבחירות בארה"ב באמצעות מתקפות סייבר. 

בעקבות דבריו של טראמפ, בניגוד למגמה מניות חברות אבטחת הסייבר עלו. כך צ'ק פוינט , סייברארק  ופאלו אלטו נטוורקס  של ניר צוק ריכזו עניין.

עונת הדוחות נמשכת. בין החברות שדיווחו היום: אקסון מוביל , הארלי דייוידסון , מסטרקארד , קבוצת הפיננסים Mizuho (סימול: MFG), פייזר , בורסת הנאסד"ק  וחברת ההלבשה אנדר ארמור .

לאחר נעילת המסחר יתפרסמו דוחות אלקטרוניק ארטס  ו-AMD , אך בפוקוס יהיו דוחות אפל . ענקית הטכנולוגיה מקופרטינו צפויה להציג רווח למניה של 3.22 דולר, אך המשקיעים יתמקדו במכירות מכשירי האייפון, שרושמות דעיכה בתקופה האחרונה. האנליסטים צופים שהחברה תודיע על מכירתם של 77 מיליון מכשירי אייפון.

בריינסטורם  ריכזה עניין לאחר שהחברה הודיעה היום כי היא נערכת לניסוי הקליני שלב 3 ב-ALS. מהחברה נמסר עוד, כי מדעניה הצליחו להראות כי ניתן לטפל באמצעות הפלטפורמה שלה בתאי גזע שנשמרו בהקפאה תוך שמירה על מאפייניהם, כמו בתאים טריים. המשמעות: לאחר שאיבה בודדת של מח עצם מהמטופל, ניתן יהיה להפיק מספר מנות של טיפולים מבלי לחזור על הפרוצדורה.