דוחות גו-פרו (סימול: GPRO) שפורסמו אמש סיפקו אכזבה משמעותית למשקיעי החברה. יצרנית ציוד האקסטרים רשמה הכנסות בסך 540.6 מיליון דולר, לעומת צפי האנליסטים להכנסות של 573 מיליון דולר. גם הרווחים למניה אכזבו - החברה רשמה רווח של 29 סנט למניה, לעומת התחזיות שצפו רווח של 22 סנט למניה.
ב-2016 כולה, רשמה החברה הכנסות של 1.2 מיליארד דולר - נפילה של 22% לעומת הכנסות של 1.6 מיליארד ב-2015. מעבר לכך, גם ב-2017 לא צפוי שיפור במצב: תחזית המכירות שסיפקה הנהלת החברות לרבעון הראשון של 2017 עומדת בטווח שבין 190-210 מיליון דולר, לעומת צפי האנליסטים למכירות של 267 מיליון דולר.
ברבעון האחרון, חוותה גו-פרו מספר משברים, קטנים כגדולים. ראשית, היו אלו בעיות הייצור של מוצרי דגל שלה - מצלמת ה- Hero5 והרחפן המיוצר על ידי החברה, המכונה Karma. לאחר מכן, נאלצה החברה להוציא Recall למספר רחפנים שכבר נמכרו לצרכנים - שגילו בחרדה כי הם נוטים ליפול מהשמיים בצורה אקראית.
לאחר דוחות החברה המאכזבים לרבעון ה-3 של השנה, מנכ"ל החברה ניק וודמן הכריז כי יקצץ 15% מכוח העבודה של החברה, או 200 משרות. אולם ייתכן כי הפתרון לביצועיה הגרועים של החברה אינו נמצא, בהכרח, בשיפורים פנימיים והתייעלות. גו-פרו מתמודדת עם תחרות קשה מצד יצרניות סיניות בשוק הרחפנים, שעליו הסתמכה החברה כמנוע צמיחה עתידי. גם בשוק ציוד האקסטרים נתקלה החברה בבעיה חיצונית - הצרכנים אינם נוטים לשדרג לעתים קרובות את הציוד שבידם, מעצם היותו עמיד לתקלות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.