עלייה של 20% בשימוש בקווי הלילה ב-2016 לעומת 2015. הרשות הארצית לתחבורה ציבורית מדווחת כי מספר נסיעות הנוסע בקווים בשנה שעברה היה 1.09 מיליון, לעומת 886 אלף נסיעות בשנה שקדמה לה. מסקר חדש שעליו מדווחת הרשות עולה כי 30% מבני ה-14 עד 30 משתמשים בקווי הלילה כשהם יוצאים לבלות.
מערך קווי הלילה פועל בעיקר בלילות חמישי, שישי ושבת, עד ארבע לפנות בוקר, והוא דוגמה לכך שתחבורה ציבורית בשבת אפשרית פוליטית, כל עוד המטרה - צמצום תאונות דרכים - חשובה למקבלי ההחלטות. מדובר ב-73 קווים הפועלים בכל הארץ מסמוך לחצות ועד ארבע לפנות בוקר, ואינו מיועד רק למבלים. כזהו למשל קו 101 של אפיקים, הנוסע בין אריאל לאלון מורה בכל לילות השבוע.
פרויקט קווי הלילה החל בירושלים בשנת 2007, כפיילוט שכלל חמישה קווים על פי המודל הלונדוני של Night Buses. בהמשך הורחב הפרויקט לחיפה והקריות ולאחר מכן לגוש דן, לשרון, לשטחים ולדרום הארץ, והתאמת הקווים לדרישות נמשכת באמצעות סקרים. תעריפי הנסיעה בקווי הלילה זהים לתעריפים במשך היום, וניתן להשתמש בהם בכל אמצעי התשלום הרגילים. מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, מאיר חן, אומר כי ההתייחסות לקווי הלילה היא כאל פרויקט בעל עדיפות לאומית, מכיוון שמדובר בשירות מציל חיים.
עיקר הביקוש לקווים הוא בחופשות הקיץ ובחופשות התלמידים, ובהתאם לכך, גם בשנה שעברה נרשם הביקוש הגדול ביותר בחודש אוגוסט, אז נרשמו 170 אלף נסיעות נוסע בקווים. שר התחבורה ישראל כץ סבור שנערים שמתרגלים לנסוע בקווי הלילה ימשיכו להשתמש בהם גם בעתיד. "יש כאן דור שלם שכבר יודע שתחבורה ציבורית היא הבחירה הנכונה, בעיקר כאשר מדובר בנסיעה לבילוי לילי", מסר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.