נעילה חיובית בוול סטריט: שלושת המדדים ברמות שיא

ירידה מפתיעה בתביעות האבטלה השבועיות ■ טוויטר צנחה כ-12% עקב דוח מאכזב ■ בכיר בפד: "הצהרות טראמפ לא ישפיעו השנה משמעותית על השווקים"

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') בעליות שערים, כששלושת המדדים המובילים רשמו שיאים חדשים - מדד הנאסד"ק אף השלים רצף של 3 ימים בשיא סגירה. מניות האנרגיה והפיננסים הובילו את המגמה החיובית בוול סטריט, ומחירי הנפט והזהב עלו בבורסות הסחורות. במוקד המסחר היו נתוני מאקרו ודוחות כספיים לרבעון הרביעי. ברקע, גם נעילה חיובית באירופה ובאסיה.

 

בגזרת המאקרו, היום בשעה 15:30 (שעון ישראל) התפרסם נתון תביעות האבטלה השבועי, אשר ירד במפתיע ב-12,000 תביעות ל-234 אלף תביעות אבטלה ראשוניות, לעומת הצפי לעלייה ל-249 אלף תביעות חדשות. 

המלאים העסקיים לחודש דצמבר שפורסמו ב-17:00 עלו ב-1% בהתאם לצפי המוקדם. 

ג'יימס בולארד, נשיא שלוחת הפד בסנט לואיס, נאם היום ואמר כי שיעורי הריבית בארה"ב צפויים להישאר ברמות שפל לזמן רב, וכי הוא לא רואה לחצים אינפלציוניים מופרזים. לדבריו, כל ההצהרות של הנשיא טראמפ לא ישפיעו השנה באופן מובהק על השווקים.

נציין בהקשר זה, כי מאז היבחרו של דונלד טראמפ לנשיא, נרשמו באופן כללי עליות שערים בוול סטריט, אם כי חלה האטה בראלי מתחילת השנה. בוב בראון, אנליסט בכיר ב-Northern Trust, סבור כי "אנחנו מכירים באי-הוודאות בשווקים שיצר ממשל טראמפ החדש, לטוב ולרע, אך אנחנו מעריכים כי הגישה של 'אמריקה תחילה' של טראמפ היא זו שתשאיר את החותם הגדול על השווקים בעתיד הנראה לעין".

ובינתיים בגזרת טראמפ, הדיווחים על כאוס בבית הלבן ועל התנהלות תמוהה של הנשיא הטרי מציפים את התקשורת. ה"האפינגטון פוסט" דיווח כי טראמפ התקשר ב-3 לפנות בוקר טראמפ ליועצו לביטחון לאומי, ושאל אותו האם דולר חזק זה טוב או רע? היועץ השיב כי הוא אינו בטוח מה טוב יותר, וכי מוטב לשאול כלכלן.

עוד מגלה "האפינגטון פוסט", כי לטראמפ יש אובססיה לראות את ביצועי דובריו בהופעות טלוויזיוניות, וכי הוא עוקב אחרי הופעות משודרות של העוזרים באדיקות. הוא גם מקפיד לצפות בסאטרדיי נייט לייב כדי לראות כיצד מחקים אותו, כאשר הוא מסוגל להגיע להתקפות זעם בעקבות הצפייה.

גם צ'ארלס אוונס, נשיא מחוז שיקגו של הבנק המרכזי, נשא היום דברים ואמר כי כיום הפד נאלץ לנקוט בפעולות כדי להעלות את האינפלציה אם הוא רוצה לשמור על האמינות שלו מול השוק. לדבריו, אם הבנק לא יצליח להביא את האינפלציה ליעד של 2% המשקיעים יחדלו מלהאמין לפד. 

"כדי להשיג את היעד הזה, עלינו לשמור על שיעורי ריבית אפסיים ולקבל בהבנה פספוס בתחום האבטלה", אמר אוונס, שרק בשבוע שעבר אמר כי הוא צופה 2 העלאות ריבית ב-2017. הוא מעריך כי יעד האינפלציה יושג ב-3 השנים הקרובות. 

מחירי הנפט  בעלייה לאחר הירידות שרשמו בימים האחרונים, חרף העובדה כי נתון מלאי הנפט שפורסם אתמול בארה"ב הצביע על עלייה של 13.8 מיליון חביות בשבוע החולף, הרבה מעל התחזיות שעמדו על עלייה של כ-2.7 מיליון חביות מלבד. 

מניית טוויטר  ירדה בחדות לאחר שדיווחה מוקדם יותר היום על תוצאות הרבעון, ופספסה את התחזיות.

בעיצומה של עונת הדוחות היום לפני הפתיחה דיווחו על הכנסותיהן הרבעוניות חברת הענק קוקה קולה , שפיספסה את הצפי, וכן ויאקום  שפירסמה תוצאות חזקות מהתחזיות. אקטיביז'ן בליזארד, אקספדיה , ווסטרן יוניון  ו-יילפ ידווחו לאחר הנעילה.