בחגי תשרי האחרונים התלוננו צרכנים רבים על מחסור במצרכי בסיס ברשתות המזון. בעקבות דרישת ועדת הכלכלה למנוע משבר דומה בפסח הקרוב, משרד הבריאות פירסם דוח בו הוא טוען כי רשתות השיווק הן אלה שהחליטו לא לקנות עופות טריים - כיוון שחששו להיתקע עם עופות שיהפכו להיות פגי-תוקף.
על-פי הדוח, רשתות השיווק עשו בדיקה במשחטות, שם אמרו כי היה מלאי גדול של עופות, מכיוון שהתוקף הוא רק של 5 ימים, וברשתות השיווק פחדו שיפסידו הרבה כסף כשיפוג התוקף. כעת, לקראת חג הפסח הקרוב, חוששים שהמשבר הזה יחזור.
בנוסף לשיקולי רשתות השיווק, יש גם מחלת עופות הפוגעת בלולים בישראל, ולכן במשרד החקלאות שוקלים לייבא עופות מחו"ל. "לנו אין איך להכריח את הרשתות למכור את הרשות הטריים", אומרים במשרד החקלאות.
הבעיה לא הייתה במשחתות, הן נתנו לתת את התפוקה המלאה של כל אשר נדרש לחגי תשרי", שיחזר יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל. "יחד עם זאת, מסתבר כי רשתות השיווק פעלו בניגוד לצרכים של אזרחי מדינת ישראל ופעלו על-פי האינטרסים שלהן בלבד, אינטרסים כלכליים. חובתן לקראת חגי פסח, ולא נוותר על זה, שכל הרשתות יידעו להכיל מספיק עופות, לרכוש מספיק עופות מהמשחטות, כדי שלא יהיה מחסור בחג הפסח".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.