המומנטום החיובי בעסקיה של חברת וויקס (WIX), המספקת שירותי בנייה ועיצוב של אתרי אינטרנט לעסקים קטנים ובינוניים, נמשך. החברה מתל אביב, ששווייה בנאסד"ק הגיע ל-2.2 מיליארד דולר לאחר זינוק של 180% במניה בשנה האחרונה, דיווחה היום (יום רביעי) על הכנסות של 84 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2016 - צמיחה של 48% לעומת הרבעון המקביל ב-2015.
הרווח למניה על בסיס Non-GAAP הסתכם ב-6 סנטים (רווח של 2.7 מיליון דולר, לעומת הפסד של 5.4 מיליון דולר ברבעון המקביל). האנליסטים המסקרים את החברה צפו בממוצע הכנסות של 81.6 מיליון דולר ורווח של 3 סנטים למניה ברבעון - כך ששני הנתונים היו גבוהים מהצפי.
על בסיס GAAP רשמה החברה, שאותה מוביל המנכ"ל והמייסד אבישי אברהמי, הפסד של 6.2 מיליון דולר, לעומת הפסד של 11.3 מיליון דולר ברבעון המקביל. הגבייה (Collections) גדלה ב-46% לעומת הרבעון המקביל, והסתכמה בכ-98 מיליון דולר. מספר המנויים הרשומים של וויקס צמח במהלך הרבעון ב-5 מיליון, והגיע ל-97 מיליון מנויים בסוף השנה - עלייה של 27% לעומת הרבעון המקביל. עוד מדווחת החברה על 171 אלף מנויי פרימיום (מנויים בתשלום) חדשים ברבעון החולף - כך שמספר המנויים המשלמים שלה הגיע לכ-2.5 מיליון - גידול של 39% בהשוואה לרבעון הרביעי אשתקד.
הפסד נקי של 47 מיליון דולר בשנה
ב-2016 כולה רשמה וויקס גידול של 43% בהכנסות, לרמה של כ-290 מיליון דולר, ואילו ההפסד הנקי שלה על בסיס GAAP הסתכם ב-47 מיליון דולר, לעומת הפסד של 51 מיליון דולר ב-2015. תזרים המזומנים החופשי צמח ב-149% בשנה שעברה, והגיע לכ-36 מיליון דולר. בקופת החברה היו בסוף 2015 מזומנים בהיקף של 93 מיליון דולר - צמיחה של 148% לעומת סוף 2015.
בנוגע לרבעון הראשון של 2017 צופה הנהלת וויקס כי הכנסותיה יצמחו בכ-45% לעומת הרבעון הראשון של 2016, ויסתכמו ב-89-90 מיליון דולר, בעוד הגבייה תגדל ב-41%-44% לרמה של 107-109 מיליון דולר.
המותג התחזק גם בשל הסופרבול
ב-2017 כולה הצפי הוא לגידול של 41%-42% בהכנסות ל-409-411 מיליון דולר ועלייה של 32%-34% בגבייה ל-452-458 מיליון דולר. תזרים המזומנים החופשי צפוי להסתכם השנה ב-71-72 מיליון דולר.
"הפוקוס וההשקעה שלנו בטכנולוגיה וביצועי השיווק המצוינים שלנו ממשיכים להשפיע בצורה חיובית על הצמיחה ועל התוצאות הפיננסיות שלנו", אמר אברהמי. "במהלך 12 החודשים האחרונים אסטרטגיה זו הובילה למוצרים חדשניים, כמו Wix ADI ו-Wix App, נוסף על התחזקות המותג שלנו וההצלחה בביצועי השיווק בדגש על קמפיין הסופרבול. ב-2017 ואילך גישה אסטרטגית זו תאפשר לנו לבסס את מעמד החברה כמובילה טכנולוגית, להגדיל את מספר המשתמשים ולחזק את המותג ברחבי העולם".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.