בשיחה שניהל היום (א') עם פרשנית "גלובס", סטלה קורין-ליבר, התייחס שר התחבורה ישראל כץ למגוון סוגיות העומדות על התפר שבין תחומי הנדל"ן והתשתיות.
על רקע התייחסויות מוקדמות של השר גלנט לדוח המבקר על "צוק איתן" ודברי הביקורת שהשמיע על הרמטכ"ל לשעבר גנץ ושר הביטחון יעלון: "מעדיף לחכות לפרסום הדוח. אני ישן טוב בלילה. כחבר קבינט וכשר לענייני מודיעין, אין לי ספק שהיום יותר מבעבר אנחנו מבינים את האיומים ונערכים להם טוב יותר. כרגע, האתגר העיקרי מול חמאס, הוא היכולת להרתיע ארגון מאוד קיצוני, ושאין לו שום בעיה שבמערכה הבאה ייהרגו עשרות אלפי תושבים בעזה. אפילו לחיזבאללה, לעומתו, יש מחיר להפסד בלבנון. לחמאס אין את המגבלות הללו. המנהיג החדש, יחיא סנוואר, הביא באופן רשמי להשתלטות הזרוע הצבאית של הארגון על רצועת עזה".
בתחום מחירי הדיור, צפה השר כץ כי מחירי הדיור בפריפריה יעלו - אך יהיו נמוכים משמעותית מאלו שבמרכז.
בהקשר לתחום התחבורה, נשאל השר מתי ייגמרו הפקקים בדרך לירושלים:
"עוד חודשיים תהיה הקלה. בתוך ירושלים בנינו רכבת קלה. לנוסעים לירושלים אין סבלנות, תושבי ת"א, למשל, מחכים בסבלנות. אני מבטיח להם שתהיה רכבת קלה - והם מאמינים לי, ובצדק. הקו האדום הולך להיות, ונוציא לדרך עוד שני קווים. כל הדברים הללו ייקחו זמן, מול 70 שנות פיגור של התנועה הציונית, ו-400 שנה של האנגלים והטורקים, שבהן לא קרה כלום".
בתגובה לשאלת הירושה של רה"מ נתניהו, אמר כץ "אני אתמודד - לא מול נתניהו, אלא כשהוא יסיים. אתמודד על ראשות הליכוד ועל ראשות הממשלה".
"הציבור שופט יכולת לקבל החלטות ולבצע אותן. דיברנו על הוויכוחים עם האוצר בזמנו, ותראו את מה שקורה במדינה: כל המדינה מרושתת בכבישים חדשים, ייפתחו שני נמלים חדשים. תהיה כאן מהפכה עצומה והוזלת מחירים. גם ברכבת פיצחתי את ההתנגדות שהייתה, וגם באל על הוועדים הפגינו והשביתו את נמל התעופה, והיום גם הציבור הרוויח וגם חברות התעופה".
"תחרות מבחינתי יותר חשובה מהפרטה, מונופול פרטי אינו טוב יותר ממונופול ממשלתי. בכל המקומות: בייבוא הרכב, ברכבות, בנמלים - התחרות מטיבה עם אזרחי המדינה".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.