חברת אבן קיסר תפצה ב-7,500 שקל לקוחות שרכשו שיש לפני 7 שנים והתגלה בו סדק בתקופת האחריות - כך פסק בית המשפט לתביעות קטנות בירושלים.
הלקוחות הזמינו את משטח השיש בשנת 2010, ו-3 שנים לאחר מכן הם גילו סדק שנוצר בשיש עוד במהלך תקופת האחריות. טכנאי אבן קיסר תיקנו את המשטח אולם באופן שלא היה לשביעות-רצונם של הלקוחות, ומכאן החלה סאגה בין הלקוחות לחברה, שאף טענה כי מקור הסדק אינו בתקלה בייצור, אלא הוא נוצר עם הנחת פריטים רותחים על גבי השיש.
בשלב מאוחר יותר הציעה החברה להחליף את משטח השיש ואת אופן ההתקנה (להתקינו בפיצול לשני חלקים), אלא שגם כאן מחלוקות שהתגלעו בין הצדדים לא הובילו לביצוע ההתקנה.
הרשם בכיר בנימין בן-סימון התרשם כי טענת אבן קיסר, לפיה הנזק נגרם בגלל הנחת כלים רותחים על השיש, אינה מתיישבת עם כוונת החברה לתקן את השיש. "אם הנתבעת הייתה משערת כי מקור הנזק לא נעוץ בה, כי אז לא הייתה מוכנה לנסות לתקן את השיש, כפי שניסתה", ציין.
סוגיה זו היא מעניינת ושכיחה בתחום הצרכנות, שכן פעמים רבות חברות לכאורה מתנערות מאחריותן על נזקים או שירות לקוי שהעניקו - ומצד שני העובדה שהן מוכנת לפצות או לתקן תקלות מעידה כי כנראה שהאחריות אכן רובצת בפתחן, ובמילים אחרות - שהן לא לגמרי חפות ממנה.
לסיכום קבע הרשם כי החברה תפצה את התובעים בסכום של 6,000 שקל עבור החלפת השיש ובסכום נוסף של 1,500 שקל (ת"ק 53897-04-15).
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.