בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת לקראת נאום ילן

מניות היצואניות הגדולות משכו את הניקיי לירידות בשל חוסר הוודאות סביב מעמדן בתוכניות טראמפ ■ סוכנות הפרסום הגדולה בעולם סיפקה תחזית מאכזבת - ומנייתה צללה במסחר

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ו') במגמה מעורבת, בעוד המסחר בוול סטריט מתנהל בירידות שערים. נרשמת עלייה החדה בציפיות להעלאת ריבית בארה"ב, ציפיות שעל פי המסחר בחוזים על הריבית חצו את רף ה-60%. לאור זאת, המשקיעים באירופה מתמחרים סיכוי גבוה יותר להעלאת ריבית גם בגוש האירו ובבריטניה, ועל כן בלטו מניות הבנקים הגדולים במסחר.

 

WPP , סוכנות הפרסום הגדולה בעולם, רשמה ירידות לאחר שהכריזה על צפי "שמרני" צמיחה ל-2017. 

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום בירידות. 

 

העלייה החדה בציפיות להעלאת ריבית החלה כשהתבטאו שלושה מבכירי הפדרל ריזרב שהעלאת ריבית בארה"ב צריכה להיות כבר בקרוב, קרי בישיבה הקרובה של ועידת השוק הפתוח שתתקיים באמצע החודש. לאמירות אלה יש לצרף את העדות של טראמפ בקונגרס, עדות בה חזר על האמירות שלו על החזרת ארה"ב לגדולתה.

את הירידות באסיה הובילו היצואניות הגדולות שנכנסות לתקופת חוסר ודאות סביב מעמדן בכל הנוגע ליצוא לארה"ב. כך מובילות את הירידות מניות טויוטה, מיצובישי וקנון.

באירופה מתנהל המסחר גם כן בירידות לקראת נאומה של יו"ר הפדרל ריזרב היום בארה"ב. על פי ההערכות ילן תלבה את ההערכות להעלאת ריבית מה שמקרין באופן שלילי על המסחר בשאר בורסות העולםץ