תחנת רכבת השלום בת"א תיסגר החל מהלילה בחצות ועד יום ראשון הבא ב-5:00 לפנות בוקר, על רקע עבודות הרכבת הקלה. הלילה תיכנס אחת ממכונות הכרייה של מנהרות הקו האדום אל מתחת לתחנה, בדרכה דרומה על דרך בגין. עד כה לא גרמה המכונה לתזוזות קרקע, ובנת"ע מעריכים שכך יהיה גם בהמשך .
במהלך ימים אלה תסתיים תנועת הרכבות מצפון בתחנת סבידור, ומדרום בתחנת ההגנה. בעלי הסדרי נסיעה תקופתיים יפוצו אוטומטית במכונות הכרטוס על ימי סגירת המקטע.
כפועל יוצא של הסגירה ייסע קו ירושלים-הרצליה בין ירושלים ללוד, בקו הוד השרון תצומצם תדירות הרכבות, ויופעל קו רכבת ייעודי במסלול עוקף ת"א, בין נהריה ובאר שבע, בשני הכיוונים. בקטע המרכזי של הקו הוא ייסע ישירות בין הרצליה ללוד.
בניסיון לפצות את השיבושים הצפויים יתוגבר שירות האוטובוסים הבין-עירוניים בין תל אביב ויעדים שונים, ויופעלו שני קווים ייעודיים: קו 777 שיספק נסיעות חינם בתדירות גבוהה בשיטת " מלא וסע ", בין תחנות סבידור, השלום וההגנה בתל אביב; וקו בין סבידור ונמל התעופה בן גוריון.
תחנות קו 777 יהיו במסוף החרש בתחנת ההגנה; בתחנות הקווים 20 ו-21 של דן בסבידור; ובדרך בגין פינת גבעת התחמושת ליד תחנת השלום. לנוסעים דרומה יעצרו האוטובוסים בתחנות על בגין מתחת לשרונה ולנוסעים צפונה בתחנות הצמודות לקניון.
סגירת תחנת השלום מצטרפת לשורה של שיבושים בתנועת הרכבות בשנה החולפת, אם בשל עבודות תשתית נחוצות ואם בשל תקלות. כך, בתחילת ינואר נסגרו תחנות תל אביב האוניברסיטה והרצליה למשך ארבעה ימים, שחלקם בסוף השבוע, במטרה לאפשר עבודות לקידום חשמול הרכבת. במסגרת העבודות נסגרו בספטמבר האחרון תחנות האוניברסיטה, סבידור והשלום בתל אביב לשישה ימים.
בסוף החודש שעבר נסגרו גם המסילות בין תחנות יבנה מערב ויבנה מזרח לבין אשקלון, לצורך עבודות "חידוש ושדרוג". בסוף דצמבר נסגרה אחת משתי המסילות בסמוך לשפיים לשבוע, בעקבות סטיית גלגל קטר מהמסילה והכרח להחליף תשתיות שנפגעו ומקטע מהמסילה באורך שני קילומטר.
רכבת ישראל
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.