כחלק משאיפתו של נשיא סין, שִי ג'ינפינג, לחיסול העוני בסין עד 2020, הקימה המדינה למעלה מ-1,000 "כפרי טאובאו TAOBAO" בעשור האחרון.
TAOBAO הוא אתר אינטרנט השייך לקמעונאית הענק הסינית עליבאבא ומשמש למסחר מקוון של מוצרים מסין. בשנת 2013, ערך הסחורות הנמכרות בו הוערך בכ-145 מיליארד דולר. באמזון, לעומת זאת, נמדד היקף הסחורות בשווי של 88 מיליארד דולר בלבד. כפרי ה-TAOBAO הוקמו במטרה לספק תעסוקה למובטלים שיעסקו בייצור ובמכירת מוצרים סינים ברשת.
במרבית המקרים מצא לו כל כפר את המוצר אותו הוא מוכר, החל ממזכרות, צעצועי ילדים ומכשירי חשמל שונים. כיום בכל כפר כזה ישנן מאות משפחות שמצליחות למצוא מקור פרנסה דרך השיטה, ואכן לצאת ממעגל העוני. כ-10 מיליון סינים עוסקים בשוק הסחר האלקטרוני, כשהם מהווים 1.3% מכוח העבודה הסיני.
כפרי טאובאו הם לא הפתרון היחיד לחיסול העוני, אבל אפשר בהחלט להבחין ביעילותם.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.