אלי גליקמן, מנכ"ל חברת החשמל לשעבר, מונה למנכ"ל חברת הספנות צים. גליקמן ייכנס לתפקיד ב-1 ביולי ויחליף בתפקיד את רפי דניאלי, מנכ"ל החברה ב-8 השנים האחרונות.
במקביל הודיע גיא אלדר, סמנכ"ל הכספים של צים בארבע וחצי השנים האחרונות, על התפטרותו. החברה עדיין לא מינתה לו מחליף.
גליקמן נכנס לתפקיד בתקופה כשעל צים עוברת תקופה לא קלה בלשון המעטה. הירידה בעלויות ההובלה הימית בשנים האחרונות, שנמשכה לתוך 2016, פגעה בתוצאות של החברה ב-2016 . המחיר הממוצע להובלת מכולה ירד אשתקד בכ-20% לעומת שנת 2015, לכ-902 דולר, וכתוצאה מכך התכווצו הכנסות צים (למרות עלייה של כ-5% במספר המכולות ששינעה החברה) ב-15%, לרמה של כ-2.54 מיליארד דולר ב-2016.
המשך ההתייעלות בחברה הביא לירידה של 14% בעלויות ההובלה של צים. עם זאת, הרווח לפני מסים, פחת והפחתות (EBITDA) הצטמק ב-75%, והסתכם בכ-50 מיליון דולר אשתקד. השורה התפעולית הצביעה על הפסד של 52 מיליון דולר אשתקד, לעומת רווח של 98 מיליון דולר ב-2015. בשורה התחתונה הציגה צים הפסד נקי של 168 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 2.3 מיליון דולר ב-2015.
ברבעון הרביעי הצליחה צים להציג שיפור מסוים בתוצאות לעומת הרבעון השלישי, על רקע עלייה של 3.2% במחיר השינוע הממוצע למכולה, לרמה של 915 דולר. בשורה העליונה רשמה צים הכנסות של 653 מיליון דולר, גידול של 1.5% לעומת הרבעון השלישי. עם זאת, בהשוואה לרבעון הרביעי של 2015 נרשמה ירידה של 5% בהכנסות, ושל 7.4% במחיר הממוצע לשינוע מכולה. בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של כ-3 מיליון דולר, לעומת הפסד של 30 מיליון דולר ברבעון המקביל. על רקע ההרעה בתוצאות צים אשתקד עברה החברה לגירעון של כ-104 מיליון דולר בהון העצמי בסוף 2016.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.