פגישת מרקל-טראמפ: הסחר בין שתי המדינות יעמוד במוקד

מנכ"ל סימנס ויו"ר ב.מ.וו יתלוו לקנצלרית הגרמנית בנסיעתה לוושינגטון לפגישה עם נשיא ארה"ב ■ המנהיגה הגרמנית לומדת את טראמפ וצופה בנאומיו - האם תצליח לקדם את האג'נדה שלה?

אנגלה מרקל / צילום: רויטרס
אנגלה מרקל / צילום: רויטרס

ביום ג', ייפגשו קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל ונשיא ארה"ב, דונלד טראמפ בוושינגטון DC. זו תהיה הפגישה הראשונה בין השניים מאז נצחונו של טראמפ בבחירות בארה"ב.

על רקע ההבדלים הבולטים בין סגנונה המאופק של מרקל לאופיו האקסצנטרי של טראמפ, יעמדו מספר נקודות מחלוקת משמעותיות בין שני המנהיגים. טראמפ הכריז זה מכבר כי הוא מתכנן לפעול כדי לצמצם את עודף הסחר של גרמניה, ולמרות הצהרות סותרות בנוגע לברית נאט"ו, הבהיר כי הוא מעוניין בהגדלת השקעות הביטחון של החברות בברית - בהן גרמניה. 

מרקל, מנגד, צפויה להציב בראש האג'נדה שלה את נושא הסחר בין המדינות. לשם כך יתלוו לנסיעתה מנכ"ל סימנס ויו"ר ב.מ.וו, שאמורים להציג לטראמפ את הפוטנציאל הגלום בהמשך שיתוף פעולה בריא בין שתי המדינות.

בתחום מדיניות החוץ, מרקל פחות פסימית מכפי שהייתה מיד לאחר נצחונו של טראמפ בבחירות, כך לפי העיתון הגרמני "דר שפיגל". עד עתה, הנשיא האמריקאי לא הוציא לפועל את הבטחותיו הרדיקליות יותר, ביניהן ביטול הסכם הגרעין עם איראן והעברת השגרירות הישראלית לירושלים.

לפי "דר שפיגל", מרקל לומדת את טראמפ ממרחק כבר זמן מה. הקנצלרית צפתה בנאומי טראמפ והיא משוכנעת שקשר ישיר עימו הוא חיוני, מסקנה שהסיקה משיחת טלפון ארוכה שניהלה איתו ב-28 בינואר, במהלכה הסבירה לנשיא החדש על הקונפליקט באוקראינה.