למרות עלייה של 5% בהכנסותיה של דלק רכב, שהגיעו ל-3.4 מיליארד שקל בסיכומה של 2016, יבואנית מאזדה ופורד סבלה בשנה החולפת מהתחזקות מטבע הין היפני וכן משינוי תמהיל המכוניות שמכרה, ששחקו את הרווח הגולמי והתפעולי שלה - ובשורה התחתונה שחקו את רווחיה ב-11% ל-370 מיליון שקל.
בסיכום הרבעון הרביעי של 2016 מציגה דלק רכב , שנמצאת בשליטת המנכ"ל גיל אגמון, מגמה הפוכה, עם צניחה של 14% בהכנסותיה, שהסתכמו ב-495 מיליון שקל, וצניחה של 41% ברווח הגולמי, ל-70 מיליון שקל, לצד זינוק של 77% ברווחיה שהצטברו ל-127 מיליון שקל. זאת, בהשפעת היחלשות של קרוב ל-12% שרשם בתקופה זו הין היפני, וכן בעקבות שערוך בהיקף של 30 מיליון שקל בגין פרויקט הנדל"ן שהחברה מקימה יחד עם חברת הנדל"ן ויתניה בתל אביב, שיכלול גם אולם תצוגה למכוניות, נוסף על משרדים ותעשייה - פרויקט בשווי של 138 מיליון שקל.
בבחינת המכירות של דלק רכב ניכרת החולשה במכירות מאזדה - המותג המרכזי של דלק רכב, על רקע פעילות השיא המאפיינת את שוק מכירת המכוניות החדשות בישראל. בסיכום שנתי מכירות מאזדה צנחו ב-16% והסתכמו ביותר מ-14,300 מכוניות. ואולם זינוק של קרוב ל-80% במכירת מכוניות פורד, שהתקרבו ל-4,400 מכוניות, לצד קפיצה של 21% במכירות מותג היוקרה ב.מ.וו, סייעו לחברה לסכם את 2016 עם יציבות בהיקף מכירת המכוניות שהיא מייבאת, שהסתכם בכ-22,400 מכוניות. נתח השוק של דלק רכב בשנה שעברה היה 8%, לעומת 9% ב-2015. במקביל לדוחות הודיעה דלק רכב על חלוקת דיבידנד של 116.5 מיליון שקל לבעלי המניות.
השקעתה של דלק רכב בחברת מובילאיי, שבשנים קודמות ייצרה לה רווחי עתק של מאות מיליוני שקלים, הניבה לה בסיכום שנתי כ-15 מיליון שקל - שעיקרם (12 מיליון שקל) ממכירת מניות, והיתרה מעליית ערכן.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.