חברת הסלולר סלקום וחברת ההשקעות אלרון - שתיהן חברות בקונצרן IDB - הודיעו היום (ב') על שיתוף-פעולה שצפוי לכלול השקעות בחברות סטארט-אפ בתחומי ה-IoT ("האינטרנט של הדברים") והסייבר. סלקום מנוהלת על ידי ניר שטרן, ואילו מנכ"ל אלרון הוא ארי ברונשטיין.
מנכ"ל אלרון ברונשטיין ציין היום בשיחה עם "גלובס" כי החברה משקיעה כבר כיום כ-30 מיליון דולר בשנה בחברות סטארט-אפ, כאשר כשני שליש מהסכום מופנים לתחום של מיכשור רפואי. הוא הוסיף כי בשנה האחרונה השקיעה אלרון כ-10 מיליון דולר בחמש חברות בתחומי הסייבר וה-IoT כאשר חלק מההשקעות בוצעו במישרין והיתר דרך החברה הבת RDC.
ברונשטיין התייחס לפעילות שהושקה היום ואמר כי "אנחנו מנסים לנצל את היתרונות היחסיים של סלקום, של רפאל שהיא שותפה שלנו ב-RDC ושלנו בתחום של ליווי חברות וניהול השקעות. לסלקום למשל יש אופציה לאפשר לסטארט-אפים לגשת למעבדה בתחום ה-IoT". ברונשטיין העריך כי הסכום הכולל שאותו תשקיע אלרון בכל שנה לא ישתנה, אך התמהיל יהיה אחר ויכלול הקצאה קטנה יותר להשקעות במכשור רפואי. הוא הוסיף כי אין סכום מוגדר לכלל ההשקעות וציין כי "יש מגוון רחב של חברות ואתה לא יכול לדעת אם תרצה לבצע השקעה של מאות אלפי דולרים או של מיליוני דולרים בודדים. נכון לעכשיו הסכומים שמגייסות החברות בתחומים האלה יחסית אינם גדולים".
נציין כי למרות שסלקום ואלרון ישתפו פעולה באיתור וליווי הסטארט-אפים, כל חברה תחליט באופן אוטונומי האם לבצע השקעה ספציפית, ללא תלות בחברה השנייה.
מי שיבחן את החברות המעמדות לשקעה היא ועדה טכנולוגית משותפת בראשות זוהר רוזנברג, סמנכ"ל השקעות הסייבר באלרון ורון שבילי סמנכ"ל הטכנולוגיות בסלקום. נציין כי כבר כיום כל אחת מהחברות משתפת פעולה עם חברות סטארט-אפ בתחומי הליבה שלה.
רון שבילי, סמנכ"ל טכנולוגיות בסלקום מסר כי "העבודה עם חברות סטארט-אפ בשלבים המוקדמים מסייעת לסלקום להטמיע טכנולוגיות חדשות מחד, ולהשפיע על עיצוב המוצרים באופן שיביא להתאמה חזקה יותר שלהם לשוק, מאידך. החברות שעובדות עם סלקום מקבלות נגישות לתשתית טכנולוגית מהמובילות בעולם בתחומה ולציוד שעלותו עשרות מיליוני דולרים ובכך הן יוכלו לקצר משמעותית את זמני הפיתוח שלהן".
זוהר רוזנברג, סמנכ"ל השקעות סייבר באלרון הוסיף כי "במציאות רווית חברות סטארט-אפ, השילוב המוקדם בין הידע והניסיון של אלרון וסלקום יאפשר לזהות מהר יותר למי סיכויי הצלחה טובים יותר, למי יש טכנולוגיה מנצחת, ולהבשיל מוצר מהר יותר. אנו נעבוד בצמידות עם חברות על מנת לנתח ולהבין את השוק, את מפת התחרות ועל מנת לבנות את הדרך לקונספט המוצר המתאים ביותר לשוק. בכך נשפר את סיכויי ההצלחה של חברות אלו בעולם התחרותי".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.