מניות יצרניות הרכב משכו את וול סטריט לסגירה שלילית

בלאקברי מקווה להמשך המומנטום ■ המירוץ לרכישת חטיבה של טושיבה מושך שמות גדולים מעמק הסיליקון ■ פייסבוק וחברות אחרות משיקות מלכ"ר למען הגברת האמון בעיתונות

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט הסתיים היום (ב') בירידות שערים. באירופה ננעלו הבורסות במגמה שלילית, לאחר שהבורסות באסיה ננעלו בעליות שערים ניכרות.

 

בראיון שפורסם בארה"ב לקראת מפגש הפסגה בין הנשיא דונלד טראמפ לנשיא סין, שי ג'ינג-פינג, אמר טראמפ כי ארה"ב מוכנה לנקוט פעולה חד-צדדית מול צפון קוריאה. טראמפ הבהיר כי "אם סין לא מוכנה לפתור את הבעיות של צפון-קוריאה, אנחנו נעשה זאת". נושא נוסף הצפוי לעלות לדיון בין שני המנהיגים הוא מאזן הסחר בין שתי המדינות, בו מצויה ארה"ב בגירעון ניכר - נושא סביבו ריכז טראמפ חלק משמעותי מהקמפיין שלו לנשיאות. 

בגזרת המאקרו, פורסם מדד מנהלי הרכש, שעומד - כצפוי - על 57.2 נקודות. נזכיר כי כל קריאה מעל 50 נקודות מעידה על צמיחה כלכלית. לאורך היום ינאמו גם מספר חברי הפד, על רקע ציפיות השוק להעלאות ריבית נוספות במהלך השנה הקרובה.

מניית בלאקברי  ריכזה עניין לאחר שביום ו' רשמה זינוק על רקע דוחותיה החזקים מהצפוי של יצרנית הסמארטפונים הקנדית.

פייסבוק , מוזילה וחברות אחרות השיקו קרן בסך 14 מיליון דולר לקידום צריכת חדשות ולהגברת האמון בעיתונות. הקרן, שתפעל ללא מטרות רווח, נקראת News Integrity Initiative ובסיסה נמצא באוניברסיטת העיר ניו-יורק. תורמים אחרים לקרן הם מייסד אתר Craigslist וקרן פורד.

אפל , אמזון  ו-גוגל  הן בין המתחרות במירוץ לרכישת חטיבת זכרונות הפלאש של יצרנית האלקטרוניקה היפנית טושיבה . היקף ההצעות של הענקיות מעמק הסיליקון טרם נודע, אך שתי מתחרות אחרות במירוץ - קרן ההשקעות האמריקאית Silver Lake ויצרנית השבבים ברודקום  - הציעו לטושיבה כ-18 מיליארד דולר עבור החטיבה.

חברת סינרון  הישראלית הודיעה היום באופן רשמי כי תירכש על-ידי קרן אייפקס תמורת כ-397 מיליון דולר, שהם 111 דולר למניה - פרמיה קלה ביותר לעומת מחיר הסגירה של המניה ביום שישי בוול סטריט. (לסיפור המלא)

סלקט ביוטכנולוגיה  הישראלית הודיעה על קבלת אישור לפטנט באירופה של הטכנולוגיה שפיתחה לברירת תאי גזע באירופה, אחרי ארה"ב. הפטנט מגן על פלטפורמת ברירת תאי הגזע לשימוש במספר רב של מצבים רפואיים אשר טרם נמצא להם מענה, כגון סוכרת מסוג 1, מחלת מעי דלקתית ודחיית אברים מושתלים.

טסלה  פתחה את הרבעון השני על רקע ציפיות השווקים להשקת המכונית החשמלית מייצור סדרתי, ה-Model 3. מנגד, מניותיהן של יצרניות רכב גדולות בארה"ב נסחרות בסנטימנט שלילי מובהק. נציין את ג'נרל מוטורס  ו-פורד . העניין במניות הרכב נובע מפרסום נתוני המכירות השנתיים בארה"ב.