נראה כי לקראת פסח כולם ממהרים לקפוץ על עגלת הקניות לבית. חנות ראשונה של זארה הום, המותג הבינלאומי לאופנת הבית מקבוצת אינדיטקס, נפתחה הבוקר (ג') בקניון גינדי TLV בתל-אביב; וגם חברת האופנה המקומית גולברי השיקה היום פעילות של מוצרי טקסטיל לבית שיימכרו באגף נפרד בסניפים הקיימים.
החנות של ענקית האופנה הספרדית, המחזיקה בארץ במותגים זארה, ברשקה, פול אנד בר, מאסימו דוטי וסטרדיווריוס, משתרעת על פני 600 מ"ר וממוקמת בקומת הכניסה של קניון גינדי TLV.
מותג עיצוב הבית של זארה הוקם ב-2003 והתרחב במהרה. כיום הוא מהווה 3% מסך הפעילות של הקבוצה, פועל ביותר מ-60 מדינות ומחזיק למעלה מ-550 חנויות - מתוכן כ-35 במזרח התיכון - ומעסיק כ-10,000 עובדים. המותג כולל מצעים, שטיחים לסלון, רהיטים, הלבשת שולחן, סכו"ם ומערכות אוכל וקו מוצרי אמבט ובישום לבית.
אלוי רודריגז, מנהל השיווק הספרדי של זארה הום, שהה בישראל בשבועיים האחרונים לקראת ההכנות לפתיחת החנות. "אם צריך להשוות בין הקהל של זארה לקהל של זארה הום, אפשר לומר שהקהל שלנו מבוגר יותר", אמר רודריגז. "אם קהל הלקוחות המרכזי של זארה נע בעיקרו בגילאים 25-40 - כאן, מכיוון שאנחנו רשת שמתאימה למי שכבר יש לו דירה, והוא רוצה להשקיע בה ובעיצוב שלה, הגיל של הלקוחות עשוי להגיע גם ל-70-80".
עבור רודריגז הבחירה בקניון גינדי TLV נראית טבעית: "הכוונה הייתה לפתוח את החנות במיקום מרכזי בתל-אביב, ואנחנו שמחים שיכולנו להיכנס דווקא לקניון חדש, ושהחנות תיפתח לפני חג הפסח, מה שיאפשר לקנות אצלנו מתנות לחג. כבר שנה שאנחנו עובדים על הפתיחה, ומחצית השנה האחרונה הייתה אינטנסיבית במיוחד".
בשלב זה חנויות רבות בקניון גינדי TLV עדיין לא פתחו את שעריהן - בהן COS, פוראבר 21, דזיגואל והודיס; והתנועה בו, לפחות בשעה שבה התקיימה השקת החנות, יחסית דלילה. גם הגישה אליו מסורבלת בשל עבודות הרכבת הקלה. השאיפה היא כמובן שזארה הום תמשוך קונים.
זארה הום, בדומה לחנויות הרשת בעולם, תכניס לחנויות קולקציה חדשה פעמיים בשנה, ובמהלך עונה מדי שבוע יעלו מוצרים חדשים על המדפים. חלונות הראווה של החלונות יוחלפו אחת ל-3 שבועות, בהתאם לסטנדרט הבינלאומי.
המחירים אינם נמוכים ומטפסים ככל שמתרחקים ממוצרי הבסיס ועוברים למוצרים שנחשבים לאיכותיים יותר. בדומה ל-H&M הום ורשתות אחרות שנכנסות לישראל, קיים פער בין מחירי המוצרים שנמכרים בעולם לאלה הנמכרים בישראל.
טווחי מחירים לדוגמה: שמיכות וכריות ב-90-1,200 שקל, מצעים וכיסויי מיטה ב-100-1,000 שקל, ואביזרים לבית ב-30-250 שקל.
אחת ההתמחויות של הרשת היא גודלי סדינים, והיא מוכרת סדינים בגדלים שונים ממיטת יחיד ועד של 2X2 מטרים.
טקסטיל לצד אופנה
במהלך השקת המוצרים לבית של רשת האופנה גולברי הושקעו כ-2 מיליון שקל, והוא צפוי להוות 10% מהמחזור ב-2017. הרשת מחזיקה בלמעלה מ-90 סניפים, שגודלם הממוצע הוא כ-120 מ"ר, ותסב 10% משטחי הסניפים לטובת המוצרים לבית.
בחודש האחרון הרשת החלה להפיץ קולקציה לבית הכוללת נרות ומפיצי ריח, והיום היא נכנסת גם לתחום הטקסטיל ומתחילה למכור מצעים ומגבות. המחירים יעמדו על 350 שקל לסט מצעים ועל 100 שקל למגבות.
אורלי גולברי, סמנכ"לית השיווק של הרשת, אומרת כי מדובר במהלך שנמצא בתכנון כבר שנה, שלא תואם להיות מושק בסמיכות לכניסה של שחקניות בינלאומיות לישראל. "הייחוד בגולברי - בניגוד לרשתות אופנה מקומיות המוכרות מוצרים לבית כמו גולף אנד קו או פוקס הום - הוא שמדובר באותה רצפת מכירה. מוצרי הטקסטיל נמכרים לצד מוצרי האופנה".
שוק שעבר טלטלה
זארה הום משתייכת לקבוצת האופנה הגדולה בעולם, שהוקמה לפני 44 שנה בלה קורוניה שבספרד. אינדיטקס פועלת ב-93 מדינות ומפעילה כ-7,292 חנויות עם כ-162 אלף עובדים. היא נסחרת בבורסה במדריד לפי שווי שוק הנושק ל-100 מיליארד יורו, לאחר עלייה של 125% ב-5 השנים האחרונות.
לפי דוחות הקבוצה לשנה שהסתיימה ב-31 בינואר 2017, הרווח הנקי שלה הסתכם ב-3.2 מיליארד אירו, בהשוואה ל-2.88 מיליארד יורו בשנה הקודמת. הכנסות אינדיטקס טיפסו ב-12% בהשוואה לשנה הקודמת והסתכמו ב-23.31 מיליארד אירו. המכירות בחנויות זהות עלו ב-10%, לעומת 8.5% ב-2015. מותגים נוספים שלה, כמו ברשקה, מאסימו דוטי ופול אנד בר צומחים, אך זארה מהווה עדיין שני שלישים מהמכירות.
שוק אופנת הבית לפי ההערכות מגלגל כמיליארד שקל בשנה, ועבר טלטלה גדולה בשנים האחרונות. כיום השחקנים המרכזיים בו הם גולף אנד קו, המונה כ-65 סניפים בגודל של 300-400 מ"ר; פוקס הום, המונה 70 סניפים בגודל 400-600 מ"ר; איקאה, שברשותה 3 סניפים בגודל 25 אלף-33 אלף מ"ר; ושופרסל עם גאלה הום, המשולבת בכל סניפי הרשת האם.
הנפגעות המרכזיות במשבר היו אייס, הום סנטר, המשביר ומגה, שככל הנראה נתחי השוק שלהן עברו לפוקס הום.
השחקניות החדשות מגיעות לפחות בשלב זה לישראל באופן מצומצם - זארה עם חנות אחת ו-H&M הום, שפתחה את שעריה לאחרונה, עם שתי חנויות. יש שוני בין המחירים שלהן ,כמו גם בתמהיל המוצרים. H&M הום חזקה יותר במוצרים אופנתיים עונתיים ופחות במבחר המידות; ואילו בזארה הום המחירים גבוהים יותר, והמבחר גדול יותר, והיא כוללת גם קטגוריות של מוצרי סבונים וריחות, המקבילים לחברות כמו ללין וסבון.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.