קצב העלייה של מכוניות חדשות על כבישי ישראל עולה בהרבה על קצב סלילת הכבישים כאן ואולי בגלל זה הפקקים נהפכים לבלתי אפשריים. אחרי שבשנה שעברה נרשם שיא כל הזמנים עם קרוב ל-290 אלף כלי רכב חדשים, הרבעון הראשון של שנת 2017 ממשיך את אותה המגמה.
בשלושת החודשים הראשונים של השנה נוספו כמעט 100 אלף מכוניות חדשות לכבישים, עלייה של קרוב ל-9% לעומת השנה שעברה. יונדאי וקיה ממשיכות להוביל את הרשימה עם מעל ל-15 אלף מסירות ליונדאי וקרוב לשתיים עשרה אלף מסירות לקיה, כאשר יונדאי רושמת את הגידול המשמעותי מבין השתיים. טויוטה שומרת על המקום השלישי, עם מעט יותר מעשרת אלפים יחידות, אך היא אינה מציגה צמיחה משמעותית.
גם סקודה שומרת על מיקומה ברשימה, עם המקום הרביעי ועליה של כ-10% במסירות. כך על-פי נתוני איגוד יבואני הרכב בארץ. בעוד שבצמרת אין חדשות מרעישות, למקום החמישי מטפסת ניסאן עם עלייה של קרוב ל-45%.
גם סוזוקי, שממוקמת במקום השישי, מציגה עלייה מטאורית של 65% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מאזדה במקום השביעי רושמת דווקא ירידה משמעותית בנתוני המכירות, מ-6,300 בשנה שעברה ל-4,500 השנה.
בשוק היוקרה נרשמה מהפכה קטנה, כאשר מרצדס רושמת גידול משמעותי השנה עם 1,900 יחידות, ותוך כדי כן עוקפת את אודי שמכרה קרוב ל-1,800 מכוניות השנה. ב.מ.וו, דרך אגב, מכרה רק 1,070 יחידות. ובגזרת החלומות נוכל לדווח כי שלושת החודשים הראשונים של השנה היו טובים למדי לפורשה, שעלתה מ-16 מכוניות אשתקד ל-55 השנה, וגם למזראטי שעלו מ-17 ל-69 מכוניות חדשות, ובמיוחד לאסטון מרטין שהיקף המכירות שלהם עלה ב-400%, משתי מכוניות בחודשים ינואר עד מרץ שנה שעברה, לשמונה בתקופה זו השנה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.