נעילה מעורבת בבורסות אירופה; מניית פירסון נפלה ב-6.8%

עליות שערים בוול סטריט ■ נגיד הבנק המרכזי האירופי אמר היום כי המדיניות המוניטארית המרחיבה מתאימה למצב הכלכלי, ועדיין מוקדם לשנות כיוון

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ה') במגמה מעורבת, על רקע עליות השערים בוול סטריט. המשקיעים הגיבו היום לנאום של נגיד הבנק המרכזי האירופי ולפרוטוקולי ריבית הפד שפורסמו אתמול.

 

הפד אותת אתמול בפרוטוקולי הריבית על כוונתו להפחית את המאזנים העצומים שלו, שכוללים אג"ח בהיקף של 4.5 טריליון דולר.

באירופה, נגיד הבנק המרכזי מריו דראגי אמר כי המדיניות המוניטארית תואמת למצב הכלכלי וכי מוקדם מדי לשנות כיוון ולהתחיל בצמצום מוניטארי. בתגובה, האירו נחלש מול המטבעות המובילים.

המשקיעים בעולם מתמקדים בתקופה זו במספר גורמים שעשויים להשפיע על כיוון השווקים: המדיניות הכלכלית של הנשיא טראמפ, הבחירות הצפויות בצרפת וגרמניה והמדיניות המוניטארית בגוש האירו וארה"ב. הנשיא טראמפ חזר ואמר אתמול כי יעמוד בהבטחתו להפחתת מסים ולהורדת נטל הרגולציה על החברות במגזר העסקי. עם זאת, רבים מפקפקים ביכולתו של טראמפ להעביר את הרפורמות הכלכליות הללו וטוענים כי בדומה לרפורמת הבריאות, הוא צפוי להיתקל בחומה בצורה בקונגרס.

מניית ההוצאה לאור הבריטית פירסון  נפלה בכ-7% לאחר ש-BNP הורידה את ההמלצה עליה.

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום (ה') בירידות שערים במרבית הבורסות, כאשר מדד הניקיי השיל מערכו 1.4% בצל התחזקות הין.

 

שלשום נרשמה התגרות נוספת מצד צפון קוריאה בארה"ב ובמערב - טיל בליסטי ששיגרה לעבר ימה של יפן, וזאת חרף אזהרות של ארה"ב לאחרונה. הניסוי של צפון קוריאה מגיע על רקע מפגש נשיא ארה"ב טראמפ ומקבילו הסיני ביום שישי הקרוב.

טושיבה  עדיין ריכזה עניין בטוקיו לאחר שביקשה הלוואה חדשה מנושיה, בתמורה לנתח מחטיבת שבבי הזיכרון שלה. חברת הטכנולוגיה היפנית דיווחה לאחרונה על הפסד ענק של מיליארדי דולרים על פעילותה בארה"ב.