נעילה חיובית בוול סטריט; פסגת ארה"ב-סין במוקד

מנהיגי ארה"ב וסין יפגשו בפלורידה: הצהרות טראמפ יעמדו למבחן ■ מניית קנון זינקה ב-10% ■ טוויטר חשפה גרסה חדשה לאפליקציית המיקרו-בלוגינג - Twitter Lite

סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס
סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') בעליות שערים, לאחר נעילה מעורבת בבורסות אירופה ונעילה שלילית בשוקי אסיה.

 

לאחר פרסום פרוטוקולי וועידת השוק הפתוח (FOMC) התגלה כי חלק מבכירי הפדרל ריזרב מעוניינים לצמצם את המאזן האימתני של הפד שעומד היום על 4.5 טריליון דולר. בוול סטריט מפרשים את עמדת הבכירים בכך שמעבר להעלאת הריבית הרי שצמצום המאזן יביא לצמצום מוניטרי נוסף, מה שיכביד על הנזילות בשווקים וכמובן על מגמת המסחר.

היום צפויה להתחיל פגישת נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, לנשיא סין, שי ג'ינפינג. הפגישה צפויה להימשך יומיים והיא תעמיד במבחן את טראמפ על הצהרות הבחירות המיליטנטיות שלו. כזכור, בקמפיין הבחירות שלו, הבטיח טראמפ כי יחזיר פסי ייצור לארה"ב לאחר שאיבדה אותם לטובת מדינות אחרות וסין היא אחת המדינות המרכזיות שלהן איבדה ארה"ב קווי ייצור. בכלי התקשורת האמריקאים חוששים מפגישה לא טובה של הנשיאים שעלולה להעיב על הסחר העולמי ולגרור את העולם למלחמת סחר.

פורסם נתון תביעות דמי האבטלה השבועיות שהפתיעו לטובה ועמדו על 234 אלף בעוד התחזיות היו ל-251 אלף לעומת הנתון הקודם שהצביע על רמה של 258 אלף תביעות לדמי אבטלה חדשות.

קנון  של עידן עופר הודיעה היום על הכנסת שותף שלישי להשקעה במיזם הרכב הסיני קורוס - העיר YIBINN במחוז סצ'ואן בסין. לפי ההסכם שנחתם בין הצדדים, עיריית ייבין תשקיע בפתיחת מפעל חדש בתוחמה, לצד השקעות במיזמי אנרגיה שיבצעו החברות ביחד עם צ'רי הסינית, בעלת 50% מקורוס. (לסיפור המלא)

אמזון  ריכזה עניין לאחר שהחברה הודיעה שתגייס 30 אלף עובדים חדשים במשרה חלקית.

טוויטר  חשפה גרסה קלה יותר שלה שמיועדת לבעלי חבילות גלישה קטנות ולבעלי אינטרנט איטי. גרסת ה-"Twitter Lite" מיועדת בעיקר למשתמשים בשירותי הרשת מחוץ לארה"ב והיא תושק גם בגרסת הדפדפן וגם בגרסת האפליקציה.

מניית קוסטקו  נסחרה בעליות לאחר שענקית הקמעונאות הודיעה על עלייה גדולה מהצפוי, של 6%, בנתוני המכירות בחודש מארס.

הרגולטורים באוסטרליה הגישו תביעה נגד אפל  לאחר שהחברה סימנה מכשירי אייפון שתוקנו במעבדות פרטיות כ"טלפונים פרוצים" מה שמנע מבעלי המכשיר להמשיך להשתמש בו.

בלאקרוק  הודיעה שבכוונתה למנות את מנכ"ל סיסקו מערכות  לדירקטוריון החברה. 

יצרנית התרופות אלרג'ן  הודיעה שהתחילה במחקר שמיועד לבדוק את השפעת הבוטוקס כתרופה נוגדת דיכאון.