המתיחות הגיאו-פוליטית משכה לירידות בסיום המסחר באירופה

נעילה שלילית אמש בוול סטריט ■ ירידות בוול סטריט ■ טושיבה הביעה חשש לגבי המשך פעילות החברה

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה הסתיים היום (ד') בעליות, ובורסות אסיה ננעלו במגמה מעורבת לאחר שאתמול ננעלו במגמה דומה.  בורסות אירופה ננעלו אתמול במגמה מעורבת, ובבורסות ניו יורק ננעל המסחר אמש בירידות. החוזים העתידיים מאותתים על פתיחה חיובית בניו-יורק.

 

דובר הבית הלבן שון ספייסר עורר סערה אתמול לאחר שציין כי "אני סבור שכשזה מגיע לגז סארין, היטלר לא השתמש בו על עמו שלו כמו שאסד עושה". הוא הוסיף כי רוסיה צריכה לשאול את עצמה אם זה מישהו שהיא רוצה לעמוד לצדו.

פליטת הפה של ספייסר הכתה מיד גלים בארצות-הברית ובעולם וכבר נשמעות קריאות לפטרו. בראיון לרשת CNN התנצל ספייסר וגרס כי "זו הייתה טעות לעשות את זה. הייתי צריך להישאר ממוקד בנושא, אני לא עומד מאחורי ההערה".

לא רק תקיפת ארה"ב בסוריה עומדת במוקד, חזית בינלאומית נוספת מתחממת: ארצות-הברית שלחה בימים האחרונים את נושאת המטוסים הענקית "USS Carl Vinson" לאזור קוריאה, בעקבות ניסויי הטילים והמשגרים שערכה קוריאה הצפונית לאחרונה. בפיונגיאנג פירשו את הצעד האמריקאי כאקט תוקפני והגיבו בהצהרות לוחמניות: "נגיב לכל צעד תוקפני ופזיז מצד ארצות-הברית, וניתן מענה לכל שיטת פעולה אמריקאית".

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, מתעתדת לכנס פגישה בינה לבין הקבינט, על מנת לדון בברקזיט.

טסקו  הכתה את התחזיות ופרסמה את הדוחות לשנת 2016, אולם המנייה רושמת ירידות.

 

 

 

מניית טושיבה  צנחה לאחר שהחברה פרסמה את דוחותיה לרבעון האחרון של שנת 2016, בהם רשמה הפסדים של כמעט 5 מיליארד דולר, וצופה הפסדים בסך למעלה מ-9 מיליארד דולר לשנה הקרובה. החברה מודה כי ייתכן ויש ספק להמשך קיומה.