השבוע הודיע משרד התחבורה בקליפורניה כי העניק לאפל היתר לעריכת מבחנים במכוניות אוטונומיות. בשלב הראשון הותר לחברה להעלות על כבישי המדינה 3 מכוניות לקסוס בהן התקינה מערכות נהיגה אוטונומיות - אך בכל מכונית כזו חייבים לשבת שני נהגים בזמן הנסיעה.
הכניסה של אפל לתחום המכוניות האוטונומיות לא מפליאה: שמועות על "פרויקט טיטאן" לפיתוח מכוניות אוטונומיות בחברה מסתובבות כבר כשנתיים, וכמעט כל חברה אחרת בעלת נגיעה ישירה או עקיפה לתחום הראייה הממוחשבת והאינטליגנציה המלאכותית כבר נכנסה לתחום.
בין החברות שמתחרות באפל על פיתוח חזון המכוניות האוטונומיות ניתן למנות את גוגל, טסלה, פורד, מרצדס, פולקסוואגן, מובילאיי שנרכשה על ידי אינטל, אובר שקנתה את Otto, ג'נרל מוטורס שקנתה את Cruise Automation, סמסונג שקנתה את Harman ואפילו ענקית שבבי הגרפיקה נבידאה.
לפי הערכה של קבוצת הייעוץ בוסטון, לקפיצה ההמונית של חברות טכנולוגיה לתחום הרכב יש סיבה טובה: שוק המכוניות האוטונומיות יהיה שווה 42 מיליארד דולר עד 2025 ו-77 מיליארד דולר עד 2035. עם זאת, אף אחת מהחברות הרבות המנסות להיות החלוצות בתחום לא צפויה להשיק מכונית כזו לקהל הרחב לפני 2020.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.