נמשכת מגמת ההתמתנות בשוק הרכב המקומי. לאחר פתיחה חזקה מאד בינואר, נמסרו בשליש הראשון של השנה 118,180, עלייה של 4.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בחודש אפריל לבדו נמסרו 19,515 כלי רכב, ירידה של 15% לעומת אפריל אשתקד.
יצוין כי באפריל חל חג הפסח, שהתאפיין בפעילות משקית נמוכה יחסית, אולם עדיין מדובר באחד הנתונים הנמוכים ביותר לחודש אפריל בשנים האחרונות. את המסירות לפי מותגים המשיכה להוביל יונדאי, שמסרה מתחילת השנה 17,996 כלי רכב, עלייה של 10.5% לעומת השליש המקביל אשתקד.
במקום השני קיה עם 14,632 כלי רכב, עלייה של 7.3%. במקום השלישי טויוטה עם 12,578 כלי רכב, עלייה של פחות מ-1%. במקום הרביעי סקודה עם 8,994 כלי רכב, עלייה של 5.3%. למקום החמישי טיפסה לראשונה ניסאן עם 6,354 כלי רכב, זינוק של 35%.
במקום השישי סוזוקי עם 5,841 מסירות, עלייה של 50%. ואילו מאזדה מצאה את עצמה לראשונה במקום השביעי עם 5,583 כלי רכב בלבד.
על פי הערכות ההתמתנות נובעת בין השאר מהקושי הגובר והולך לגלגל כלי רכב משומשים, שמכביד על השוק ומגביל את יכולתם של היבואנים להציע "טרייד-אין" בתנאים אטרקטיביים וייתכן שגם ממדיניות של הבנקים "לקרר" במידת מה את שוק האשראי לרכב.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.